Bizi takip edin
|
EN

DM 300 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tasarımda İletişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
DM 300
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders, çeşitli tasarım disiplinleri içerisinde iletişimin oynadığı rolü irdelemeyi amaçlar. Ayrıca, tasarımı, bilgi ve mesaj alışverişinin gerçekleştiği iletişimsel bir etkinlik olarak yeniden tariflemeyi hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci iletişimsel bir görüş açısıyla tasarlanmış ürünleri analiz edebilir.
  • Öğrenci tasarım etkinliğini eleştirel bir biçimde daha geniş bir pazarlama ve tüketim bağlamı ile ilişkilendirebilir.
  • Öğrenci görsel retorik yöntemlerini kullanarak kavramsal tasarım projeleri geliştirebilir.
  • Öğrenci mevcut tasarım işlerini göstergebilimsel bir çerçeve kullanarak çözümler ve yorumlar.
  • Öğrenci ders içeriğinde sunulan kavram ve terim dağarcığını kullanarak tasarlanmış şeylerin anlamlarını tartışabilir.
  • Öğrenci ders içeriği sayesinde kazandığı bilgi ve içgörüleri sentezleyerek toplumda tasarım için kapsamlı bir vizyon tanımlayabilir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencilere tasarım etkinliğini iletişim perspektifi içinde değerlendirebilecekleri kavramsal araç ve çerçeveleri sağlamaktadır. Derslerde, okuma parçaları, belgesel film gösterimleri, tartışma başlıkları, sınıf içi egzersizleri ve kısa proje çalışmaları yoluyla tasarımda iletişim çalışmaları için gerekli başlıca fikir, kuram ve yöntemlerle öğrencileri tanıştırmak hedeflenmiştir. Derste benimsenen interdisipliner çerçeve, öğrencileri farklı tasarım alanları ve meslekler arasında yaratıcı bir diyaloğa sokmayı amaçlar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Modern Dünyada Tasarımın Durumu Yok
2 Şeylerin Alacağı Biçim: Geçmiş, Bugün ve Gelecekte Tasarım Belirlenen okumalar (Flusser)
3 Şeylerin Alacağı Biçim: Geçmiş, Bugün ve Gelecekte Tasarım Belirlenen okumalar (Sterling) - Sınıf-İçi ödev
4 Sanat ve Tasarımda Görsel İşleri Anlamlandırmak Seçilmiş görsellerin analizi (Hall)
5 Sanat ve Tasarımda Görsel İşleri Anlamlandırmak Seçilmiş görsellerin analizi (Hall) - Görsel örneklerin toplanması ve yapımı
6 Sanat ve Tasarımda Görsel İşleri Anlamlandırmak Belirlenen okuma (Fiske) - Ödev
7 İletişim Olarak Tasarım Belirlenen okuma (Munari) - Sınıf-İçi çalışma
8 Verinin Görsel Okuma ve Tasarımı Belirlenen okumalar (Ware, Hadlaw) - Film gösterimi
9 Verinin Görsel Okuma ve Tasarımı Ödev
10 (Tasarlanmış) Nesneleri Anlamak Belirlenen okuma (Barthes) - Film gösterimi
11 (Tasarlanmış) Nesneleri Anlamak Belirlenen okumalar (Prown, Margolies) - Ödev
12 Tasarımda Görsel Retoriği Keşfetmek Belirlenen okuma (Messaris)
13 Tasarımda Görsel Retoriği Keşfetmek Belirlenen okumalar (Ehses, Buchanan) - Sınıf-İçi çalışma
14 Tasarımda Görsel Retoriği Keşfetmek Ödev - Film gösterimi
15 Projelerin Sunumu ve Değerlendirmesi Sınıf-İçi çalışma - Proje
16 Dersin gözden geçirilmesi Yok

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Sterling, Bruce. Shaping Things. Cambridge: The MIT Press, 2005.

 

Flusser, Vilem. The Shape of Things: A Philosophy of Design. London: Reaktion, 2012.

 

Fiske, John. Introduction to Communication Studies. London: Routledge, 1990.

 

Hall, Sean. This Means This, This Means That: A User’s Guide to Semiotics. London: Laurence King, 2007.

 

Munari, Bruno. Design as Art. London: Penguin Books, 1971.

 

Ware, Colin. Visual Thinking for Design. Morgan Kaufmann, 2008.

 

Hadlaw, Janin. “The London Underground Map: Imagining Modern Time and Space.” Design Issues: Volume 19, Number 1, Winter 2003.

 

Barthes, Roland. “Semantics of the Object”. in. The Semiotic Challenge. Berkeley: University of California Press, 1994.

 

Prown, Jules David. “On the “Art” in Artifacts”. Gerald L. Pocius (ed). Living in a Material World: Canadian and American Approaches to Material Culture. Institute of Social & Economic Research, Canada, 1991.

 

Margolies, Eleanor. “Were Those Boots Made Just for Walking? Shoes as Performing Objects in Everyday Life and in the Theatre.” Visual Communication, Vol 2 (2), 2003.

 

Ehses, Hanno H. J. “Representing Macbeth: A Case Study in Visual Rhetoric”. Design Issues, Vol. 1, No. 1. (Spring, 1984), pp. 53-63.

 

Buchanan, Richard. “Declaration by Design: Rhetoric, Argument, and Demonstration in Design Practice.” Design Issues, Vol. 2, No. 1. (Spring, 1985), pp. 4-22.

 

Messaris, Paul. “Pictures and Reality” in. Visual Persuasion: The Role of Images in Advertising. Sage, 1996. 

 

List of Films to be Screened

 

“Objectified (2009) – Dir. Gary Hustwit”

“The Light bulb Conspiracy (2010) – Dir. Cosima Dannoritzer

 

Episodes from BBC Design Classics:

 

Coke Bottle

https://www.youtube.com/watch?v=Slskq_QWdis

Barcelona Chair

https://www.youtube.com/watch?v=_NUpGYMckyo

London Underground Map

https://www.youtube.com/watch?v=1xmOpyv5NuI

Sony Walkman

https://www.youtube.com/watch?v=Vs5FqAisIJc

https://www.youtube.com/watch?v=Bka9EizDckM

https://www.youtube.com/watch?v=VUDeb6XVgzU

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
20
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
8
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
4
5
20
Portfolyo
0
Ödev
1
22
22
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
12
12
Proje
1
18
18
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

X
5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

X
6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.