GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Endüstriyel Tasarım
DM 300 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tasarımda İletişim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
DM 300
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, çeşitli tasarım disiplinleri içerisinde iletişimin oynadığı rolü irdelemeyi amaçlar. Ayrıca, tasarımı, bilgi ve mesaj alışverişinin gerçekleştiği iletişimsel bir etkinlik olarak yeniden tariflemeyi hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere tasarım etkinliğini iletişim perspektifi içinde değerlendirebilecekleri kavramsal araç ve çerçeveleri sağlamaktadır. Derslerde, okuma parçaları, belgesel film gösterimleri, tartışma başlıkları, sınıf içi egzersizleri ve kısa proje çalışmaları yoluyla tasarımda iletişim çalışmaları için gerekli başlıca fikir, kuram ve yöntemlerle öğrencileri tanıştırmak hedeflenmiştir. Derste benimsenen interdisipliner çerçeve, öğrencileri farklı tasarım alanları ve meslekler arasında yaratıcı bir diyaloğa sokmayı amaçlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Modern Dünyada Tasarımın Durumu | Yok |
2 | Şeylerin Alacağı Biçim: Geçmiş, Bugün ve Gelecekte Tasarım | Belirlenen okumalar (Flusser) |
3 | Şeylerin Alacağı Biçim: Geçmiş, Bugün ve Gelecekte Tasarım | Belirlenen okumalar (Sterling) - Sınıf-İçi ödev |
4 | Sanat ve Tasarımda Görsel İşleri Anlamlandırmak | Seçilmiş görsellerin analizi (Hall) |
5 | Sanat ve Tasarımda Görsel İşleri Anlamlandırmak | Seçilmiş görsellerin analizi (Hall) - Görsel örneklerin toplanması ve yapımı |
6 | Sanat ve Tasarımda Görsel İşleri Anlamlandırmak | Belirlenen okuma (Fiske) - Ödev |
7 | İletişim Olarak Tasarım | Belirlenen okuma (Munari) - Sınıf-İçi çalışma |
8 | Verinin Görsel Okuma ve Tasarımı | Belirlenen okumalar (Ware, Hadlaw) - Film gösterimi |
9 | Verinin Görsel Okuma ve Tasarımı | Ödev |
10 | (Tasarlanmış) Nesneleri Anlamak | Belirlenen okuma (Barthes) - Film gösterimi |
11 | (Tasarlanmış) Nesneleri Anlamak | Belirlenen okumalar (Prown, Margolies) - Ödev |
12 | Tasarımda Görsel Retoriği Keşfetmek | Belirlenen okuma (Messaris) |
13 | Tasarımda Görsel Retoriği Keşfetmek | Belirlenen okumalar (Ehses, Buchanan) - Sınıf-İçi çalışma |
14 | Tasarımda Görsel Retoriği Keşfetmek | Ödev - Film gösterimi |
15 | Projelerin Sunumu ve Değerlendirmesi | Sınıf-İçi çalışma - Proje |
16 | Dersin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sterling, Bruce. Shaping Things. Cambridge: The MIT Press, 2005.
Flusser, Vilem. The Shape of Things: A Philosophy of Design. London: Reaktion, 2012.
Fiske, John. Introduction to Communication Studies. London: Routledge, 1990.
Hall, Sean. This Means This, This Means That: A User’s Guide to Semiotics. London: Laurence King, 2007.
Munari, Bruno. Design as Art. London: Penguin Books, 1971.
Ware, Colin. Visual Thinking for Design. Morgan Kaufmann, 2008.
Hadlaw, Janin. “The London Underground Map: Imagining Modern Time and Space.” Design Issues: Volume 19, Number 1, Winter 2003.
Barthes, Roland. “Semantics of the Object”. in. The Semiotic Challenge. Berkeley: University of California Press, 1994.
Prown, Jules David. “On the “Art” in Artifacts”. Gerald L. Pocius (ed). Living in a Material World: Canadian and American Approaches to Material Culture. Institute of Social & Economic Research, Canada, 1991.
Margolies, Eleanor. “Were Those Boots Made Just for Walking? Shoes as Performing Objects in Everyday Life and in the Theatre.” Visual Communication, Vol 2 (2), 2003.
Ehses, Hanno H. J. “Representing Macbeth: A Case Study in Visual Rhetoric”. Design Issues, Vol. 1, No. 1. (Spring, 1984), pp. 53-63.
Buchanan, Richard. “Declaration by Design: Rhetoric, Argument, and Demonstration in Design Practice.” Design Issues, Vol. 2, No. 1. (Spring, 1985), pp. 4-22.
Messaris, Paul. “Pictures and Reality” in. Visual Persuasion: The Role of Images in Advertising. Sage, 1996.
List of Films to be Screened
“Objectified (2009) – Dir. Gary Hustwit” “The Light bulb Conspiracy (2010) – Dir. Cosima Dannoritzer
Episodes from BBC Design Classics:
Coke Bottle https://www.youtube.com/watch?v=Slskq_QWdis Barcelona Chair https://www.youtube.com/watch?v=_NUpGYMckyo London Underground Map https://www.youtube.com/watch?v=1xmOpyv5NuI Sony Walkman https://www.youtube.com/watch?v=Vs5FqAisIJc |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
4
|
5
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
22
|
22
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
1
|
18
|
18
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
||||||
2 |
|
X | |||||
3 |
|
||||||
4 |
|
X | |||||
5 |
|
X | |||||
6 |
|
||||||
7 |
|
||||||
8 |
|
||||||
9 |
|
||||||
10 |
|
X | |||||
11 |
|
||||||
12 |
|
||||||
13 |
|
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzu Yarımadası’na ‘İzmir’ Dokunuşu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün 8 öğrencisi, Shizuoka Kültür ve Sanat Üniversitesi’nin davetlisi olarak Japonya’ya giderek İzu Yarımadası’nın ‘gastronomi merkezi’
Koca Çınarlar Maya’ya Emanet
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Onur Okutur (24), yaşlı bireylerin hem sağlığını koruyacak hem de yalnızlık hissine kapılmasını önleyecek
Tarihi Konağa ‘Tarih’i Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Elif Kocabıyık Savasta ve eşi Dr. Daniele Savasta, Kemeraltı’ndaki 150 yıllık konağı
Enginardan Ambalaj
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi Alara Ertenü (21), enginar yaprağı ve bezelye kabuğu kullanarak biyo-ambalaj üretti.
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Tasarım Konuşmaları Bahar '22 Michał Stefanowski ile başlıyor
'Design Talks' serisinin üçüncüsü konuşması 01.04.2022 tarihinde saat 10:30'da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D111 nolu stüdyoda Prof. Michal Stefanowski'nin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Umut parklarının genç tasarımcısı
Çocuk yaşta başlayan tasarım tutkusunu mesleği haline getiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Ezgi Yelekoğlu Baylan, oyuncağı olmayan ve
Tasarım Konuşmaları Güz '21, Dr. Saurabh Tewari ile devam ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü tarafından düzenlenen ‘Design Talks’ gelecek hafta Saurabh Tewari’nin, “Beyond Eameses: The unfolding