Bizi takip edin
|
EN

DM 302 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tasarım Projesi Yönetimi I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
DM 302
Bahar
2
4
4
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin profesyonel ürün/servis tasarım ve geliştirme süreçlerinin farklı boyutlarını algılayarak bu süreçleri kullanıcı ihtiyaçları, üretim kriterleri ve pazarlama stratejilerini göz önüne alarak yürütebilmelerini sağlayacak altyapıyı oluşturmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, ürün/servis tasarımı projesini verimli şekilde yürütebilmek için gerekli bilgi ve yetenekleri ilişkilendirebilecektir.
  • Öğrenci, yaratıcılık, kullanıcı ihtiyaçları, üretim ihtiyaçları ve pazarlama odaklı tasarım problemi çözümü tekniklerini uygulayabilecektir.
  • Öğrenci, ürün/servis tasarım sürecinde, sürecin verimliliğini sağlamaya yönelik olarak ürün öngörü tablosu geliştirip, zaman planlaması araçlarını kullanarak grup aktivitesini yönlendirebilecektir.
  • Öğrenci, ürün/servis tasarımını kurumsal kimlik ve imajı ile ilişkilendirebilecektir.
  • Öğrenci, tasarım fikirlerini aktarmak üzere etkili bir şekilde iletişim kurabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders tasarım ve tasarım yönetimi araç ve tekniklerinin kullanılarak profesyonel servis/ürün tasarım sürecinin stratejik bağlamda yönetilmesine yönelik uygulamaları içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 I - Açıklama: Dersin hedefleri ve yapısı. Proje I’in tanıtılması ve sunumu Gruplar. II - Sınıfiçi Çalışma Syllabus. Araştırma Dosyaları.
2 I - II - Araştırma bulguları ön hazırlık ve tartışmalar Duyurulan Proje I teslim malzemeleri.
3 I - Küçük Sınav Teslimi (grup). Sınıfiçi çalışma ve brainstorming.
4 I - Proje II Bireysel Proje Briefler. II - Tasarım fikri geliştirme Fikir Eskizler
5 I - II - Tasarım fikir geliştirme. Fikir Eskizler
6 I - Sistem&Servis/Ürün tasarım fikir önerileri. II - Sistem&Servis/Ürün tasarım fikir geliştirme. Duyurulan teslim malzemeleri. Sistem&Servis/Ürün tasarım fikir eskizleri.
7 SUNUM 1: Sistem&Servis/Ürün tasarım önerileri (bireysel). II - Sistem&Servis/Ürün tasarım konsept iyileştirme. Duyurulan Jüri I teslim malzemeleri.
8 I - II - Sistem&Servis/Ürün tasarımı geliştirme. Eskiz çalışmaları. Duyurulan teslim malzemeleri.
9 I - Sistem&Servis/Ürün tasarım iyileştirme II - 3 Boyutlu model geliştirme. Duyurulan teslim malzemeleri.
10 I - Sistem&Servis/Ürün tasarım iyileştirme. II - Resim Tatil Duyurulan teslim malzemeleri.
11 I - SUNUM 2: 3 Boyutlu ileri seviye model.. II - 3 Boyutlu ileri seviye model iyileştirme. Duyurulan Jüri II teslim malzemeleri
12 I - II - 3 Boyutlu model geliştirme ve kimlik uygulamaları Duyurulan teslim malzemeleri
13 I - 3 Boyutlu model geliştirme. II - 3 Boyutlu ileri seviye model. Duyurulan teslim malzemeleri
14 I - 3 Boyutlu model geliştirme. II - PROJE TESLİMİ Duyurulan Proje teslim malzemeleri
15 I - Dersin gözden geçirilmesi. II - Telafi Dersleri Duyurulacak
16 Final sınavı/sergisi Duyurulacak

 

Ders Kitabı Dönem içerisinde gerçekleştirilen proje ile ilişkili makale ve sunuşlar
Önerilen Okumalar/Materyaller KİTAPLAR: Boyle, G. (2003). Design Project Management. Hampshire, England: Ashgate Publishing Limited. Bruce, M. and Bessant, J. (2002). Design in Business: Strategic Innovation through Design., Essex: Pearson Education Limited. Er, Ö., Er, H. A. and Manzakoğlu, B. T. (2010). TÜSİAD Rekabet Stratejileri Dizisi No:13: Tasarımı Yönetimi: Tanım, Kapsam ve Uygulama, TÜSİAD ve Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu, İstanbul. Julier, Guy (2014). The Culture of Design, 3rd ed. London: Sage Publications Ltd.\nLockwood, Thomas and Walton, Thomas (2008). Building Design Strategy: Using Design to Achieve Key Business Objectives. Allworth Press. Martin, Roger, L. (2009). The Design of Business: Why Design Thinking is the Next Competitive Advantage. Harvard Business Review Press.Mozota, B.B. (2003). Design Management: Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation. Canada: Allworth Press. Rogers, Everett M. (2003). Diffusion of Innovations. Free Press.Ulrich, K., and Steven E. (2004). Product Design and Development, 3rd ed. New York, NY: McGrawHill. Verganti, R. (2009). Design-driven innovation: changing the rules of competition by radically innovating what things mean. Boston, MA: Harvard Business Press. Vogel, C.M., Cagan, J., Boatwridght, P. (2005). The Design of Things to Come: How Ordinary People Create Extraordinary Products. , New Jersey: Wharton School Publishing. Walsh, V., Roy, R., Bruce, M. and Potter, S. (1992). Winning by Design, Technology, Product Design and International Competitiveness. Oxford, Basil: Blackwell. DERGİLER: Business Week,Design Management Journal, Design Management Review, Harvard Business Review. WEB: www.aiga.org\nwww.businessweek.com\nwww.designcouncil.org\nwww.dmi.org\nwww.servicedesigntools.org- NOT: Gerekli görüldüğünde, belirlenmiş olan tasarım problemi ile ilişkili kitap, makale ve/veya diğer kaynaklar belirtilecektir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
40
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
-
-
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
64
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
10
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
17
34
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
-
-
0
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

X
2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

X
4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

X
5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

X
6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

X
9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.