Bizi takip edin
|
EN

DM 410 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yenilik Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
DM 410
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Jüri
Gezi / İnceleme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, iş tasarımı metodolojileri aracılığıyla yenilik yönetimini ele alır. Günümüzün rekabetçi ortamında hem ürün hem de iş modellerinde etkili ve sürdürülebilir yenilik yaratımı için tasarım ve iş unsurlarının nasıl harmanlanacağına dair derin bir anlayış geliştirmeyi amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, teknoloji transferi için çeşitli yenilik modellerini karşılaştırabilecektir.
  • Öğrenci, iş zorluklarını çözmek için tasarım düşünce prensiplerini uygulayabilecektir.
  • Öğrenci, yalın girişim metodolojilerini entegre ederek yenilikçi iş modelleri geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, yeniliğin finansmanı ve pazara çıkışı için stratejiler geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, tasarım kavramlarını ve önerileri sunarken görsel, yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilecektir.
  • Öğrenci, yaratıcı problem çözme becerilerini sergileyerek iş girişimi için pitch deck sunumu yapabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, “tasarım odaklı düşünme” ve “yalın girişim entegrasyonu” ele alınarak yenilik yönetimi ve iş tasarımı konuları keşfedilir. Öğrenciler, yenilik modelleri, teknoloji transferi, bilgi yönetimi gibi temel kavramlarla karşılaşırlar ve takım oluşturma, fikir üretme, paydaş haritalaması, araştırma- sorun tanımlama gibi pratiğe dayalı uygulamalar yaparlar. Bu uygulamalı deneyimler sayesinde finansman, pazara çıkış stratejileri, MVP geliştirme ve hipotez testi gibi konuları kapsayan geçerli iş modelleriyle tanışırlar. Ayrıca saha gezileri ve demo günü hazırlıkları yapılarak öğrencilerin gerçek dünya uygulamalarını deneyimlemeleri de sağlanır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yenilik yönetimi kavramlarına ve iş tasarımına giriş Eric Ries - "The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses" Currency (2011), 26-52.
2 Ekip oluşturma ve fikir üretme Patrick Van Der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon, and others - "Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation," Wiley (2016), 24-45.
3 Modül 1: ANLAMAK - Paydaş Haritalaması Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - "The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods," Wiley (2020), 47-90.
4 Modül 1: ANLAMAK - Kullanıcı ve Pazar Araştırması Patrick Van Der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon, and others - "Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation," Wiley (2016), 82-123.
5 Modül 1: ANLAMAK - Kullanıcı ve Pazar Araştırması (devam) Patrick Van Der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon, and others - "Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation," Wiley (2016), 82-123.
6 Modül 2: TANIMLAMA - Sorun Tanımı Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - "The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods," Wiley (2020), 91-122.
7 Modül 3: FİKİR ÜRETME VE İNŞA ETME - Beyin Fırtınası Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - "The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods," Wiley (2020), 149-184.
8 Modül 3: FİKİR ÜRETME VE İNŞA ETME - Prototip Oluşturma Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - "The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods," Wiley (2020), 185-210.
9 Modül 4: TEST - Prototip Teslimi, Kullanıcı Testleri ve Geliştirme Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - "The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods," Wiley (2020), 211-236.
10 Teknopark gezisi
11 Modül 5: İŞ MODELLEME - İş Modeli Kanvası Alexander Osterwalder, Yves Pigneur - "Business Model Generation," Wiley (2010), 14-55.
12 Modül 5: İŞ MODELLEME - Finansman ve Pazara Çıkış Stratejileri Eric Ries - "The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses" Currency (2011), all pages.
13 Modül 3: FİKİR ÜRETME VE İNŞA ETME - MVP Geliştirme ve Hipotez Testi Eric Ries - "The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses" Currency (2011), 104-147.
14 Modül 6: DEMO GÜNÜ - Yatırımcı Sunumu Hazırlıkları Patrick Van Der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon, and others - "Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation," Wiley (2016), 214-261.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final: Sunum/Jüri

 

Ders Kitabı
  • Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - "The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods," Wiley (2020) - ISBN: 978-1119629191
  • Alexander Osterwalder, Yves Pigneur - "Business Model Generation," Wiley (2010) - ISBN: 978-0470876411
  • Patrick Van Der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon, and others - "Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation," Wiley (2016) - ISBN: 978-1119272113
  • Eric Ries - "The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses" Currency (2011) - ISBN: 978-0307887894
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • https://www.designabetterbusiness.tools/tools
  • https://dschool.stanford.edu/resources/the-gift-giving-project
  • https://en.dt-toolbook.com/tools
  • T. Kelley, J. Littman - "The Ten Faces of Innovation: IDEO's Strategies for Defeating the Devil's Advocate and Driving Creativity Throughout Your Organization," Broadway Business (2005) - ISBN: 978-0385512077
  • Tim Brown - "Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation," Harper Business; Reprint ed. (2009) - ISBN: 978-0061766084
  • David J. Bland, Alexander Osterwalder - "Testing Business Ideas: A Field Guide for Rapid Experimentation," Wiley (2019) - ISBN: 978-1119551447
  • Elizabeth B.-N. Sanders, Pieter Jan Stappers - "Convivial Toolbox: Generative Research for the Front End of Design," BIS Publishers; 1st ed. (2012) - ISBN: 978-9063692842
  • Jeanne Liedtka, Tim Ogilvie - "The Designing for Growth Field Book: A Step-by-Step Project Guide," Columbia Business School Publishing; 2nd ed. (2019) - ISBN: 978-0231185571

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
8
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

X
2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

X
4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

X
7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.