GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Endüstriyel Tasarım
DM 410 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yenilik Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
DM 410
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıJüriGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, iş tasarımı metodolojileri aracılığıyla yenilik yönetimini ele alır. Günümüzün rekabetçi ortamında hem ürün hem de iş modellerinde etkili ve sürdürülebilir yenilik yaratımı için tasarım ve iş unsurlarının nasıl harmanlanacağına dair derin bir anlayış geliştirmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, “tasarım odaklı düşünme” ve “yalın girişim entegrasyonu” ele alınarak yenilik yönetimi ve iş tasarımı konuları keşfedilir. Öğrenciler, yenilik modelleri, teknoloji transferi, bilgi yönetimi gibi temel kavramlarla karşılaşırlar ve takım oluşturma, fikir üretme, paydaş haritalaması, araştırma- sorun tanımlama gibi pratiğe dayalı uygulamalar yaparlar. Bu uygulamalı deneyimler sayesinde finansman, pazara çıkış stratejileri, MVP geliştirme ve hipotez testi gibi konuları kapsayan geçerli iş modelleriyle tanışırlar. Ayrıca saha gezileri ve demo günü hazırlıkları yapılarak öğrencilerin gerçek dünya uygulamalarını deneyimlemeleri de sağlanır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yenilik yönetimi kavramlarına ve iş tasarımına giriş | Eric Ries - "The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses" Currency (2011), 26-52. |
2 | Ekip oluşturma ve fikir üretme | Patrick Van Der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon, and others - "Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation," Wiley (2016), 24-45. |
3 | Modül 1: ANLAMAK - Paydaş Haritalaması | Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - "The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods," Wiley (2020), 47-90. |
4 | Modül 1: ANLAMAK - Kullanıcı ve Pazar Araştırması | Patrick Van Der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon, and others - "Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation," Wiley (2016), 82-123. |
5 | Modül 1: ANLAMAK - Kullanıcı ve Pazar Araştırması (devam) | Patrick Van Der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon, and others - "Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation," Wiley (2016), 82-123. |
6 | Modül 2: TANIMLAMA - Sorun Tanımı | Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - "The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods," Wiley (2020), 91-122. |
7 | Modül 3: FİKİR ÜRETME VE İNŞA ETME - Beyin Fırtınası | Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - "The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods," Wiley (2020), 149-184. |
8 | Modül 3: FİKİR ÜRETME VE İNŞA ETME - Prototip Oluşturma | Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - "The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods," Wiley (2020), 185-210. |
9 | Modül 4: TEST - Prototip Teslimi, Kullanıcı Testleri ve Geliştirme | Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - "The Design Thinking Toolbox: A Guide to Mastering the Most Popular and Valuable Innovation Methods," Wiley (2020), 211-236. |
10 | Teknopark gezisi | |
11 | Modül 5: İŞ MODELLEME - İş Modeli Kanvası | Alexander Osterwalder, Yves Pigneur - "Business Model Generation," Wiley (2010), 14-55. |
12 | Modül 5: İŞ MODELLEME - Finansman ve Pazara Çıkış Stratejileri | Eric Ries - "The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses" Currency (2011), all pages. |
13 | Modül 3: FİKİR ÜRETME VE İNŞA ETME - MVP Geliştirme ve Hipotez Testi | Eric Ries - "The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses" Currency (2011), 104-147. |
14 | Modül 6: DEMO GÜNÜ - Yatırımcı Sunumu Hazırlıkları | Patrick Van Der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon, and others - "Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation," Wiley (2016), 214-261. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final: Sunum/Jüri |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
50
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
8
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
X | |||||
2 |
|
X | |||||
3 |
|
X | |||||
4 |
|
||||||
5 |
|
||||||
6 |
|
X | |||||
7 |
|
||||||
8 |
|
||||||
9 |
|
||||||
10 |
|
||||||
11 |
|
||||||
12 |
|
||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzu Yarımadası’na ‘İzmir’ Dokunuşu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün 8 öğrencisi, Shizuoka Kültür ve Sanat Üniversitesi’nin davetlisi olarak Japonya’ya giderek İzu Yarımadası’nın ‘gastronomi merkezi’
Koca Çınarlar Maya’ya Emanet
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Onur Okutur (24), yaşlı bireylerin hem sağlığını koruyacak hem de yalnızlık hissine kapılmasını önleyecek
Tarihi Konağa ‘Tarih’i Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Elif Kocabıyık Savasta ve eşi Dr. Daniele Savasta, Kemeraltı’ndaki 150 yıllık konağı
Enginardan Ambalaj
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi Alara Ertenü (21), enginar yaprağı ve bezelye kabuğu kullanarak biyo-ambalaj üretti.
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Tasarım Konuşmaları Bahar '22 Michał Stefanowski ile başlıyor
'Design Talks' serisinin üçüncüsü konuşması 01.04.2022 tarihinde saat 10:30'da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D111 nolu stüdyoda Prof. Michal Stefanowski'nin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Umut parklarının genç tasarımcısı
Çocuk yaşta başlayan tasarım tutkusunu mesleği haline getiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Ezgi Yelekoğlu Baylan, oyuncağı olmayan ve
Tasarım Konuşmaları Güz '21, Dr. Saurabh Tewari ile devam ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü tarafından düzenlenen ‘Design Talks’ gelecek hafta Saurabh Tewari’nin, “Beyond Eameses: The unfolding