Bizi takip edin
|
EN

FFD 104 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bilgisayar Destekli Teknik Çizim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 104
Bahar
2
2
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Simülasyon
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Gösterip yaptırma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Farklı ortamlarda sunum tekniklerini tanıtmak; bilgisayar desteğiyle çizerek fikirleri ifade etme becerisini geliştirmek; birinci dönem edinilen çizim dağarcığını geliştirmek; etkili stüdyo çalışma alışkanlıkları geliştirmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sayısal geometrileri farklı çizim ortamlarında kullanabilecektir.
  • Üç boyutlu çizim becerilerini geliştirebilecektir.
  • İki boyutlu çizim geliştirebilecektir.
  • Mesleğin temel çizim konvansiyonlarını tartışabilecektir.
  • Farklı ortamlarda sunum tekniklerini kullanabilecektir.
Ders Tanımı Ders iki ve üç boyutlu grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ARCH Giriş+ 3D Mobil Modelleme /// IAED: Derse giriş ve çizim yazılımı ID: Giriş ARCH: 3D mobil uygulama ile 3D modelleme (ex.SDF 3d) /// ID: Bilgisayar destekli teknik çizimine giriş.
2 ARCH :3D Modeli Geliştirmek /// IAED: Kat Planı (1) ID: Dijital ortamda 2 boyutlu çizimin temelleri / 1. Bölüm ARCH: Rhino /// IAED: Öğrenciler bilgisayarlarına isteklerine göre iki boyutlu bir çizim program yükler ve programa aşina olur (Örn: AutoCAD). ID: Temel çizim araçları ve konfigürasyonları
3 ARCH: 3D Modelleme /// IAED: Kat Planı (2) ID: Dijital ortamda 2 boyutlu çizimin temelleri / 2. Bölüm ARCH: Rhino /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Düzenleme araçları ve konfigürasyonları
4 ARCH: 3DModel (10X10) Baskı /// IAED: Kesit (1) ID: Ortografik izdüşüm ve çoklu görünüm çizimleri ARCH: Rhino/ 3D Baskı /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı, parça ve mekanik bileşenlerin ortografik izdüşüm ve çoklu görünüm çizimlerinin oluşturulması
5 ARCH: Parametrik Modeleme /// IAED: Kesit (2) ID: Kesit görünümleri ve görselleştirmeler ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı, parça ve mekanik bileşenlerin kesit görünümlerinin ve görselleştirmelerinin oluşturulması
6 ARCH: Parametrik Modeleme /// IAED: Plan ve kesit tekrarı ID: Teknik çizimde ISO standartları ve ölçülendirme ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Teknik çizimde düzen, ölcek ve uluslararası konfigürasyonların ISO standartlarına göre oluşturulması ve düzenlenmesi
7 ARCH & ID: SINAV 1 /// IAED: SINAV 1 ID: SINAV 1 ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Endüstriyel Tasarım ürününün teknik çiziminin oluşturulması
8 ARCH: Teknik çizim /// IAED: SINAV 1 Tekrar ID: 3D Modellemeye giriş ARCH: Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Dijital ortamda 3D Solid, Nurbs, Mesh, SubD ve Parametric modelleme kavramları.
9 ARCH: CAD+Blog /// IAED: Görünüş (Banyo ve mutfak) ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma/ Bölüm 1 ARCH: CAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials Ching, Francis D. K. Architecture: Form, Space, and Order. Ching, Francis /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Temel çizim ve düzenleme araçları.
10 ARCH: CAD /// IAED: Temel elektrik düzenleri ve tavan planları ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma/ Bölüm 2 ARCH: CAD+Blog TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Mekanik prensipler, bağlantı şekilleri CAM tabanlı üretim için 3D modelleme prensipleri
11 ARCH: CAD /// IAED: İçmimari çizimler: inceleme ve uygulama ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma ARCH: CAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Konu takibi
12 ARCH: Sınav 2 /// IAED: Sınav 2 ID: Sınav 2 ARCH: CAD /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı tabanlı 3d modelleme
13 ARCH: Sunum /// IAED: Sınav 2' nin incelemesi ve sunum panosunun tasarlanması ID: 3D model altyapısını kullanarak 2D teknik resim oluşturma ARCH: Post-Prodüksiyon Adobe Illustrator TUTORIALS /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Konu takibi
14 ARCH: Sunum /// IAED: Genel Soru-cevap ve Final Proje Kritikleri ID: Üretim için verilerin dışa aktarımı ve formatlar ARCH: Post-Prodüksiyon Adobe Illustrator TUTORIALS /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: CAD tabanlı, seri ve 3D prototipleme üretim şekilleri için verilerin organize edilmesi
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Ching, F. D. K. (2007). Architecture: Form, space, & order. Hoboken, N. J: John Wiley & Sons.  ISBN: 978-0471752165

Ching, F. D. K. (2009). Architectural graphics. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons. ISBN: 978-0470399118

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

Rhinoceros TUTORIALS: https://www.rhino3d.com/tutorials

AutoCAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials

Adobe Illustrator TUTORIALS: https://helpx.adobe.com/illustrator/tutorials.html

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
1
55
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
4
8
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
8
8
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

X
8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

X
9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.