GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Endüstriyel Tasarım
FFD 104 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bilgisayar Destekli Teknik Çizim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 104
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
|
|||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Farklı ortamlarda sunum tekniklerini tanıtmak; bilgisayar desteğiyle çizerek fikirleri ifade etme becerisini geliştirmek; birinci dönem edinilen çizim dağarcığını geliştirmek; etkili stüdyo çalışma alışkanlıkları geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders iki ve üç boyutlu grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ARCH Giriş+ 3D Mobil Modelleme /// IAED: Derse giriş ve çizim yazılımı ID: Giriş | ARCH: 3D mobil uygulama ile 3D modelleme (ex.SDF 3d) /// ID: Bilgisayar destekli teknik çizimine giriş. |
2 | ARCH :3D Modeli Geliştirmek /// IAED: Kat Planı (1) ID: Dijital ortamda 2 boyutlu çizimin temelleri / 1. Bölüm | ARCH: Rhino /// IAED: Öğrenciler bilgisayarlarına isteklerine göre iki boyutlu bir çizim program yükler ve programa aşina olur (Örn: AutoCAD). ID: Temel çizim araçları ve konfigürasyonları |
3 | ARCH: 3D Modelleme /// IAED: Kat Planı (2) ID: Dijital ortamda 2 boyutlu çizimin temelleri / 2. Bölüm | ARCH: Rhino /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Düzenleme araçları ve konfigürasyonları |
4 | ARCH: 3DModel (10X10) Baskı /// IAED: Kesit (1) ID: Ortografik izdüşüm ve çoklu görünüm çizimleri | ARCH: Rhino/ 3D Baskı /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı, parça ve mekanik bileşenlerin ortografik izdüşüm ve çoklu görünüm çizimlerinin oluşturulması |
5 | ARCH: Parametrik Modeleme /// IAED: Kesit (2) ID: Kesit görünümleri ve görselleştirmeler | ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı, parça ve mekanik bileşenlerin kesit görünümlerinin ve görselleştirmelerinin oluşturulması |
6 | ARCH: Parametrik Modeleme /// IAED: Plan ve kesit tekrarı ID: Teknik çizimde ISO standartları ve ölçülendirme | ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Teknik çizimde düzen, ölcek ve uluslararası konfigürasyonların ISO standartlarına göre oluşturulması ve düzenlenmesi |
7 | ARCH & ID: SINAV 1 /// IAED: SINAV 1 ID: SINAV 1 | ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Endüstriyel Tasarım ürününün teknik çiziminin oluşturulması |
8 | ARCH: Teknik çizim /// IAED: SINAV 1 Tekrar ID: 3D Modellemeye giriş | ARCH: Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Dijital ortamda 3D Solid, Nurbs, Mesh, SubD ve Parametric modelleme kavramları. |
9 | ARCH: CAD+Blog /// IAED: Görünüş (Banyo ve mutfak) ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma/ Bölüm 1 | ARCH: CAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials Ching, Francis D. K. Architecture: Form, Space, and Order. Ching, Francis /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Temel çizim ve düzenleme araçları. |
10 | ARCH: CAD /// IAED: Temel elektrik düzenleri ve tavan planları ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma/ Bölüm 2 | ARCH: CAD+Blog TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Mekanik prensipler, bağlantı şekilleri CAM tabanlı üretim için 3D modelleme prensipleri |
11 | ARCH: CAD /// IAED: İçmimari çizimler: inceleme ve uygulama ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma | ARCH: CAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Konu takibi |
12 | ARCH: Sınav 2 /// IAED: Sınav 2 ID: Sınav 2 | ARCH: CAD /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı tabanlı 3d modelleme |
13 | ARCH: Sunum /// IAED: Sınav 2' nin incelemesi ve sunum panosunun tasarlanması ID: 3D model altyapısını kullanarak 2D teknik resim oluşturma | ARCH: Post-Prodüksiyon Adobe Illustrator TUTORIALS /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Konu takibi |
14 | ARCH: Sunum /// IAED: Genel Soru-cevap ve Final Proje Kritikleri ID: Üretim için verilerin dışa aktarımı ve formatlar | ARCH: Post-Prodüksiyon Adobe Illustrator TUTORIALS /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: CAD tabanlı, seri ve 3D prototipleme üretim şekilleri için verilerin organize edilmesi |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ching, F. D. K. (2007). Architecture: Form, space, & order. Hoboken, N. J: John Wiley & Sons. ISBN: 978-0471752165 Ching, F. D. K. (2009). Architectural graphics. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons. ISBN: 978-0470399118 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Rhinoceros TUTORIALS: https://www.rhino3d.com/tutorials AutoCAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials Adobe Illustrator TUTORIALS: https://helpx.adobe.com/illustrator/tutorials.html |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
55
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
4
|
8
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
8
|
8
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
||||||
2 |
|
||||||
3 |
|
||||||
4 |
|
||||||
5 |
|
||||||
6 |
|
||||||
7 |
|
X | |||||
8 |
|
X | |||||
9 |
|
||||||
10 |
|
||||||
11 |
|
||||||
12 |
|
||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzu Yarımadası’na ‘İzmir’ Dokunuşu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün 8 öğrencisi, Shizuoka Kültür ve Sanat Üniversitesi’nin davetlisi olarak Japonya’ya giderek İzu Yarımadası’nın ‘gastronomi merkezi’
Koca Çınarlar Maya’ya Emanet
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Onur Okutur (24), yaşlı bireylerin hem sağlığını koruyacak hem de yalnızlık hissine kapılmasını önleyecek
Tarihi Konağa ‘Tarih’i Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Elif Kocabıyık Savasta ve eşi Dr. Daniele Savasta, Kemeraltı’ndaki 150 yıllık konağı
Enginardan Ambalaj
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi Alara Ertenü (21), enginar yaprağı ve bezelye kabuğu kullanarak biyo-ambalaj üretti.
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Tasarım Konuşmaları Bahar '22 Michał Stefanowski ile başlıyor
'Design Talks' serisinin üçüncüsü konuşması 01.04.2022 tarihinde saat 10:30'da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D111 nolu stüdyoda Prof. Michal Stefanowski'nin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Umut parklarının genç tasarımcısı
Çocuk yaşta başlayan tasarım tutkusunu mesleği haline getiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Ezgi Yelekoğlu Baylan, oyuncağı olmayan ve
Tasarım Konuşmaları Güz '21, Dr. Saurabh Tewari ile devam ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü tarafından düzenlenen ‘Design Talks’ gelecek hafta Saurabh Tewari’nin, “Beyond Eameses: The unfolding