GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Endüstriyel Tasarım
FFD 122 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sanat ve Tasarım Tarihi 2
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 122
|
Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sanat, tasarım ve mimarlık formları etkileyen dış faktörleri tanıtılması ve sanatsal ve kültürel üretim hakkında görsel bir duyarlılık geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tarih boyunca sanat, tasarım ve mimarlık biçimlerini etkileyen dış etkenlerin tanıtılması ve sanatsal ve kültürel üretim konusunda görsel bir duyarlılık geliştirilmesi. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | YAPIM 1: Malzemeler, Aletleri ve Teknikleri | Frank Lloyd Wright, “Meaning of Materials – Glass,” from In the Cause of Architecture, 1975, 197-202. ISBN-10: 0070253501 |
3 | YAPIM 2: Süreç ve Eğitim | ‘The Fed-ex logo’, from M. May, The Laws of Subtraction, London 2012, ISBN13: 9780071795616 |
4 | STİL 1: Çağ, Rekabet ve Değişim | ‘Egyptian art’, from E. Gombrich, The Story of Art, London 1950, ISBN 9780714832470 |
5 | STİL 2: Bireysel Stil ve Coğrafi Stil | Emily Kubo, ‘Harajuku Girls co-opted’ https://www.japaninc.com/article.php?articleID=1454 |
6 | Sözlü Sunum | |
7 | Sözlü Sunum | |
8 | Tatil | Hazırlık yok. |
9 | Ara Sınav | Hazırlık yok. |
10 | İDEOLOJİ 1: Klasik Batı ve Batılı Olmayan İdeolojiler | Janet Marquardt & Stephen Eskilson, “Alberti and 15th-Century Painting.” Frames of Reference: Art, History and the World, 2005, pp. 143-147, ISBN 10: 0072829486 |
11 | İDEOLOJİ 2: Modernizm ve Eleştirisi | ‘Futurism,’ from: R. Lambert, The Twentieth Century. The Cambridge Introduction to Art, Cambridge 1981, 21-26. ISBN 10: 0521296226 |
12 | KULLANIM 1: Hami, Müşteri ve Kullanıcı | Okuma Parçası: Ernst Gombrich, “Pygmalion’s Power,” Art and Illusion, sayfa 80-83 |
13 | KULLANIM 2: İşlev ve Yer | Okuma Parçası: Janet Marquardt and Stephen Eskilson, “AfricanAmerican Art History,” Frames of Reference, sayfa 329-332. |
14 | ANLAM: Kültürel Şartlar | ‘The Female Gaze. Women as art collectors: Isabella d’Este and Margaret of Austria’ https://thefemalegaze.org/2015/12/06/women-as-art-collectors-in-renaissance-europe-isabella-deste-and-margaret-of-austria/ |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
2
|
24
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
4
|
4
|
Proje |
1
|
8
|
8
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
||||||
2 |
|
||||||
3 |
|
X | |||||
4 |
|
X | |||||
5 |
|
||||||
6 |
|
||||||
7 |
|
||||||
8 |
|
||||||
9 |
|
||||||
10 |
|
||||||
11 |
|
||||||
12 |
|
||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzu Yarımadası’na ‘İzmir’ Dokunuşu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün 8 öğrencisi, Shizuoka Kültür ve Sanat Üniversitesi’nin davetlisi olarak Japonya’ya giderek İzu Yarımadası’nın ‘gastronomi merkezi’
Koca Çınarlar Maya’ya Emanet
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Onur Okutur (24), yaşlı bireylerin hem sağlığını koruyacak hem de yalnızlık hissine kapılmasını önleyecek
Tarihi Konağa ‘Tarih’i Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Elif Kocabıyık Savasta ve eşi Dr. Daniele Savasta, Kemeraltı’ndaki 150 yıllık konağı
Enginardan Ambalaj
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi Alara Ertenü (21), enginar yaprağı ve bezelye kabuğu kullanarak biyo-ambalaj üretti.
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Tasarım Konuşmaları Bahar '22 Michał Stefanowski ile başlıyor
'Design Talks' serisinin üçüncüsü konuşması 01.04.2022 tarihinde saat 10:30'da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D111 nolu stüdyoda Prof. Michal Stefanowski'nin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Umut parklarının genç tasarımcısı
Çocuk yaşta başlayan tasarım tutkusunu mesleği haline getiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Ezgi Yelekoğlu Baylan, oyuncağı olmayan ve
Tasarım Konuşmaları Güz '21, Dr. Saurabh Tewari ile devam ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü tarafından düzenlenen ‘Design Talks’ gelecek hafta Saurabh Tewari’nin, “Beyond Eameses: The unfolding