GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Endüstriyel Tasarım
GEEC 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletmeciliğe Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEEC 201
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Ders, serbest piyasa sistemi ve rekabete odaklanarak işletmelerin toplumda oynadığı rolleri ve amaçlarını inceler. Bir şirketin hizmetlerini sunmak veya ürünlerini müşteriler için üretmek için ne yapması gerektiği hakkında bilgi sağlar. Ders, öğrencileri işletme fonksiyonları, pazarlama, finans, muhasebe ve uluslararası ticaret gibi temel konular hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere işletme türlerini, işletmenin temel işlevlerini ve işletme yürütmeyle ilgili tüm konuları öğretmek için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Karşılama Oturumu, Sınıf Kuralları, Öğretim Üyesinin Beklentileri, Öğrencilerin Beklentileri, İşletmelerin Önemi | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
2 | İşletmeciliğe Giriş | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
3 | İş Kurmak | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
4 | Küresel ve Uluslararası Ticaret | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
5 | Yönetim ve Liderlik | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
6 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
7 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
8 | Muhasebe ve Finans | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
9 | Üretim ve Operasyon Yönetimi | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
10 | Ara Sınav | |
11 | Pazarlama | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
12 | Ekonomi ve İşletme | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
13 | Sosyal Sorumluluk, Etik ve İş Hukuku | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
14 | İş Dünyasında Yeni Konular | Öğretim üyesinin sağladığı okumalar |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Introduction to Business - S. Kadri MİRZE Literatür Yayınevi |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Readings provided by the instructor https://www.nytimes.com/section/business https://www.ft.com/ https://www.bloomberg.com/businessweek |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
8
|
8
|
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
119
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
||||||
2 |
|
||||||
3 |
|
||||||
4 |
|
||||||
5 |
|
||||||
6 |
|
||||||
7 |
|
||||||
8 |
|
||||||
9 |
|
||||||
10 |
|
||||||
11 |
|
||||||
12 |
|
||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzu Yarımadası’na ‘İzmir’ Dokunuşu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün 8 öğrencisi, Shizuoka Kültür ve Sanat Üniversitesi’nin davetlisi olarak Japonya’ya giderek İzu Yarımadası’nın ‘gastronomi merkezi’
Koca Çınarlar Maya’ya Emanet
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Onur Okutur (24), yaşlı bireylerin hem sağlığını koruyacak hem de yalnızlık hissine kapılmasını önleyecek
Tarihi Konağa ‘Tarih’i Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Elif Kocabıyık Savasta ve eşi Dr. Daniele Savasta, Kemeraltı’ndaki 150 yıllık konağı
Enginardan Ambalaj
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi Alara Ertenü (21), enginar yaprağı ve bezelye kabuğu kullanarak biyo-ambalaj üretti.
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Tasarım Konuşmaları Bahar '22 Michał Stefanowski ile başlıyor
'Design Talks' serisinin üçüncüsü konuşması 01.04.2022 tarihinde saat 10:30'da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D111 nolu stüdyoda Prof. Michal Stefanowski'nin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Umut parklarının genç tasarımcısı
Çocuk yaşta başlayan tasarım tutkusunu mesleği haline getiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Ezgi Yelekoğlu Baylan, oyuncağı olmayan ve
Tasarım Konuşmaları Güz '21, Dr. Saurabh Tewari ile devam ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü tarafından düzenlenen ‘Design Talks’ gelecek hafta Saurabh Tewari’nin, “Beyond Eameses: The unfolding