GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Endüstriyel Tasarım
GEHU 209 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Uygarlık Tarihi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEHU 209
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, insanlık tarihinin temel evrimsel süreci ile Avrupa tarihinin sosyokültürel, ekonomik, siyasi ve bilimsel alanlardaki temel gelişmelerine ilişkin öğrencileri bilgilendirmek ve onlara karşılaştırmalı bir yönteme dayalı olarak analizsentez yoluyla muhakeme gücü kazandırarak, modern dünyanın dinamiklerini anlamalarını sağlamak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Prehistorik dönemlerden başlayarak, ilk uygarlıklar, antik YunanRoma kültürü ve siyasi gelişmeleri ile Bizans ve Orta Çağ Avrupası’ndaki temel gelişmeleri ele almaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uygarlık Tarihine Giriş: temel tarihsel kavramlar ve terimler üzerine tartışma | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
2 | Homo Habilis’ten Modern İnsana: sosyoekonomik ve kültürel yönüyle avcı toplayıcı gruplar; tarımın keşfi ve yerleşik düzen | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
3 | Ekonomik, sosyokültürel ve siyasal boyutlarıyla kentleşmeye geçiş (Mezopotamya) | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
4 | Ara Sınav | |
5 | Antikitede Dinin Temel Görünüşleri: Mısır Politeizmi ve Yahudi Henoteizmi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
6 | Antik Yunan: Monarşiden Demokrasiye; Atina ve Sparta | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
7 | Antik Yunan'da Mitoloji, Din ve Felsefe | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
8 | Büyük İskender ve Helenistik Kozmopolitanizm | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Antik Çağ'da Roma: Cumhuriyetten İmparatorluğa | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
11 | Antik Çağ'da Roma: Kültür, Toplum ve Hukuk | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
12 | Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı ve Zaferi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
13 | Doğu Roma ve Batı | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
14 | Bizans İmparatorluğu: Toplumsal, Ekonomik ve Siyasal Kurumlar | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
15 | Hıristiyan Batı'nın Şekillenişi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, İstanbul, 2006. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
60
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
19
|
38
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
||||||
2 |
|
||||||
3 |
|
||||||
4 |
|
||||||
5 |
|
||||||
6 |
|
||||||
7 |
|
||||||
8 |
|
||||||
9 |
|
||||||
10 |
|
||||||
11 |
|
||||||
12 |
|
||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzu Yarımadası’na ‘İzmir’ Dokunuşu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün 8 öğrencisi, Shizuoka Kültür ve Sanat Üniversitesi’nin davetlisi olarak Japonya’ya giderek İzu Yarımadası’nın ‘gastronomi merkezi’
Koca Çınarlar Maya’ya Emanet
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Onur Okutur (24), yaşlı bireylerin hem sağlığını koruyacak hem de yalnızlık hissine kapılmasını önleyecek
Tarihi Konağa ‘Tarih’i Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Elif Kocabıyık Savasta ve eşi Dr. Daniele Savasta, Kemeraltı’ndaki 150 yıllık konağı
Enginardan Ambalaj
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi Alara Ertenü (21), enginar yaprağı ve bezelye kabuğu kullanarak biyo-ambalaj üretti.
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Tasarım Konuşmaları Bahar '22 Michał Stefanowski ile başlıyor
'Design Talks' serisinin üçüncüsü konuşması 01.04.2022 tarihinde saat 10:30'da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D111 nolu stüdyoda Prof. Michal Stefanowski'nin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Umut parklarının genç tasarımcısı
Çocuk yaşta başlayan tasarım tutkusunu mesleği haline getiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Ezgi Yelekoğlu Baylan, oyuncağı olmayan ve
Tasarım Konuşmaları Güz '21, Dr. Saurabh Tewari ile devam ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü tarafından düzenlenen ‘Design Talks’ gelecek hafta Saurabh Tewari’nin, “Beyond Eameses: The unfolding