GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Endüstriyel Tasarım
ID 115 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İnsan Faktörleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ID 115
|
Güz
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı insan faktörleri ile ilgili önemli terim ve kavramları tanıtmak, antropometrik, biyomekanik ve fizyolojik etkenlerin insan sağlığı, güvenliği ve genel olarak performansa etkisini irdelemek ve bunların ışığında ergonomik tasarımın temel ilkeleri açıklamaktır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders insan faktörleri ile ilgili temel ilkeleri işler. Antropometrik, biyomekanik, fizyolojik, psikolojik ilkelerin ürün tasarımındaki yerini anlatır ve bu ilkelerin ürünlere uygulanmasına yardımcı olur. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan Faktörlerine Giriş | |
2 | Antropometri | Dul and Weerdmeester (Bkz – Ders Kitabı) sf.11-12 |
3 | Biyomekanik & Kas-İskelet Sistemi | Dul and Weerdmeester, sf.5-41 |
4 | Biyomekanik - Duruş | Dul and Weerdmeester, sf.5-41 |
5 | Biyomekanik- Hareket | Dul and Weerdmeester, sf.5-41 |
6 | Biyomekanik - Hareket | Dul and Weerdmeester, sf.5-41 |
7 | İş Fizyolojisi | Dul and Weerdmeester, sf.8-11 |
8 | Proje ara değerlendirme | Proje-1 üzerine çalışma |
9 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı |
10 | El aletleri tasarımı | Proje-1 üzerine çalışma |
11 | El aletleri tasarımı - uygulama ve gözlem | Proje-1 üzerine çalışma |
12 | Kontrol ve ekranlar | Dul and Weerdmeester, sf.44-72 |
13 | Güvenli Ürün Tasarımı | Dul and Weerdmeester, sf.8-11 |
14 | Çevresel Etkenler: Gürültü/Titreşim | Dul and Weerdmeester, sf.8-11 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Jan Dul and Bernard Weerdmeester, (2008) Ergonomics for Beginners, 3rd Edition, Taylor & Francis ISBN 9780429145353 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Consumer Products, ed. N. Stanton, CRC Taylor&Francis, 2004
Handbook of Human Factors and Ergonomics, edited by G. Salvendy, Hoboken, NJ : John Wiley & Sons, 2006 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
8
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
|
Ödev |
1
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
Proje |
1
|
22
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
26
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
74
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
26
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
6
|
2
|
12
|
Arazi Çalışması |
1
|
6
|
6
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
10
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
5
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
0
|
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
X | |||||
2 |
|
||||||
3 |
|
X | |||||
4 |
|
||||||
5 |
|
||||||
6 |
|
||||||
7 |
|
X | |||||
8 |
|
||||||
9 |
|
||||||
10 |
|
||||||
11 |
|
||||||
12 |
|
||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Mücevher’den Ödül Çıktı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi İbrahim Burak Ünal, altın ve safir kullanarak hazırladığı ‘Varoluşun simgesi’ adlı küpe tasarımıyla Uluslararası
İzu Yarımadası’na ‘İzmir’ Dokunuşu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün 8 öğrencisi, Shizuoka Kültür ve Sanat Üniversitesi’nin davetlisi olarak Japonya’ya giderek İzu Yarımadası’nın ‘gastronomi merkezi’
Koca Çınarlar Maya’ya Emanet
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Onur Okutur (24), yaşlı bireylerin hem sağlığını koruyacak hem de yalnızlık hissine kapılmasını önleyecek
Tarihi Konağa ‘Tarih’i Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Elif Kocabıyık Savasta ve eşi Dr. Daniele Savasta, Kemeraltı’ndaki 150 yıllık konağı
Enginardan Ambalaj
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi Alara Ertenü (21), enginar yaprağı ve bezelye kabuğu kullanarak biyo-ambalaj üretti.
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Tasarım Konuşmaları Bahar '22 Michał Stefanowski ile başlıyor
'Design Talks' serisinin üçüncüsü konuşması 01.04.2022 tarihinde saat 10:30'da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D111 nolu stüdyoda Prof. Michal Stefanowski'nin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Umut parklarının genç tasarımcısı
Çocuk yaşta başlayan tasarım tutkusunu mesleği haline getiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Ezgi Yelekoğlu Baylan, oyuncağı olmayan ve