GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Endüstriyel Tasarım
ID 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Ürün Tasarım Stüdyosu I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ID 201
|
Güz
|
2
|
6
|
5
|
10
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders endüstriyel tasarım sürecinin temel yöntemlerini ve araçlarını, öğrencilere tasarım problemlerini deneyimleme aracılığıyla tanıtmayı hedeflemektedir. Ders süresince bir veya daha fazla tasarım projesi yürütülecek, öğrenciler bir ürünün bağlamını gözönünde tutarak, o ürünün yararlılığını, kullanılabilirliğini, görsel oluşumunu ve üretilebilirlik özelliklerini çözmeye yönelik tasarım süreçleriyle tanıştırılacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders bir veya daha fazla giriş seviyesinde endüstriyel tasarım projesinden oluşmaktadır. Öğrenciler tüketici ürünleri tasarımına özgü problemlere odaklı temel tasarım süreçlerini, hafif derecede teknik detaylarıyla ele alacaklardır.Öğrenciler kendi tasarım konseptlerinin inandırıcı doygunlukta modellerini ve görsel sunumlarını hazırlamaları beklenmektedir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon; Dersin genel tanıtımı.“Ürün” tasarımı problemlerinin betimlenmesi. / Proje 1’ e giriş, proje açıklamasının tartışılması. | Yok |
2 | Masa ve Saha Araştırma raporlarının sunumu ve tartışılması. Tasarım sürecinin başlaması ve tasarım yöntemleri. Beyin fırtınası uygulaması (grup) ve tartışılması. / Stüdyo kritikleri ve tartışmalar. Tasarım Yaratıcılık teknikleri. | Proje 1, masa ve saha araştırması. / Ürün konsepti tanımlanması ve raporu. Fikir eskizleri |
3 | Stüdyo kritikleri ve tartışmalar. Tasarım Yaratıcılık teknikleri. / 2inci eskiz model. Tasarım geliştirilmesi. Stüdyo kritikleri ve tartışmalar. | 1inci eskiz model. / Ürün konsepti iyileştirilmesi. Tasarım eskizleri. |
4 | Stüdyo kritikleri ve tartışmalar. Tasarım tamamlanması. / Proje 1’in teslimi ve Jüri. Öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri. | Tasarım çizimleri. 3üncü eskiz model. / Proje 1’in final teslimi gerekliliklerinin tamamlanması. |
5 | Proje 2’ ye giriş, proje açıklamasının tartışılması. Masa ve Saha araştırması planlama oturumu. Mind Map uygulaması (grup) ve tartışılması. / Masa ve Saha araştırması raporlarının sunumu ve tartışılması. Beyin fırtınası uygulamaları (grup) ve tartışılması. | Yok / Proje 2, Masa ve Saha araştırması. Mind map iyileştirilmesi (bireysel). |
6 | Eskiz Beyin fırtınası oturumu. Tasarım Yaratıcılık teknikleri. Öğretim üyeleri sunumu 1./ Ürün konsepti “yeşil veya kırmızı ışık” oturumu ve tartışılması. | Beyin fırtınası iyileştirilmesi (bireysel). Fikir eskizleri. / Ürün konsepti tanımlanması ve raporu; konsept alternatif eskizleri. / |
7 | Ürün konsepti iyileştirilmesi oturumu ve tartışmalar. Öğretim üyeleri sunumu 2./ Ekstrem tasarlama uygulaması oturumu. Stüdyo kritikleri ve tartışmalar. | Ürün konsepti iyileştirilmesi, tasarım fikir eskizleri./ Tasarım alternatif eskizleri. |
8 | 1. Model seti, geribildirim oturumu. Stüdyo kritikleri ve tartışmalar. Öğretim üyeleri sunumu 3. / Tanıtım mesajı tartışması. Taslak brosür/reklam tasarımı oturumu. Stüdyo kritikleri ve tartışmalar. | 1. Model seti. Manuel tasarım çizimleri./ Finalize edilmiş konsept raporları |
9 | 2. Model seti, geribildirim oturumu. Tasarım yaratıcılık teknikleri. / Ön Jüri | 2. Model seti Manuel tasarım çizimleri/ Juri teslim gereklilikleri |
10 | Tasarım yaratıcılık teknikleri. Stüdyo kritikleri ve tartışmalar. Öğretim üyeleri sunumu 4. / Stüdyo kritikleri ve tartışmalar. | Manuel tasarım çizimleri / Ürünün broşürü/reklamı. |
11 | Manuel boyama oturumu. Tasarım yaratıcılık teknikleri. Stüdyo kritikleri ve tartışmalar. / 3. Model seti, geribildirim oturumu. Tasarım yaratıcılık teknikleri. | Manuel tasarım çizimleri (ölçekli) / 3. Model seti, Manuel tasarım çizimleri (ölçekli) |
12 | ISO standartları ve teknik çizim oturumu. Stüdyo kritikleri ve tartışmalar./ 4. Model seti, geribildirim oturumu. Tasarım yaratıcılık teknikleri. | Ön teknik çizimler (manuel, ölçekli) / 4. Model seti. |
13 | 5. Model seti, geribildirim oturumu. Tasarım yaratıcılık teknikleri. / Bilgisayarda 3B modelleme demonstrasyonu. Teknik çizim geribildirim oturumu. | 5. Model seti. İyileştirilmiş tasarım çizimleri (manuel, ölçekli). / İyileştirilmiş teknik çizimler (bilgisayar destekli, ölçekli). (Laptopunu getir). |
14 | Bilgisayar destekli 3B modeller geribildirim oturumu. Final teslimi gereklilikleri açıklanması oturumu. / Genel tartışmalar ve geribildirim oturumu. Dönemin gözden geçirilmesi. | Bilgisayar destekli 3B modeller. (Laptopunu getir). / Sonuçlandırılmış teknik çizimler (bilgisayar destekli, ölçekli) (Laptopunu getir). |
15 | Genel tartışmalar ve geribildirim oturumu. Dönemin gözden geçirilmesi. | İlgili çalışmalar |
16 | Dönem sonu - Jüri | Juri gereklilikleri |
Ders Kitabı | Ders notları proje konusuna göre temin edilmektedir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Cross, Nigel. 2000. Engineering Design Methods: Strategies for Product Design. John Wiley & Sons. Jones, J. Christopher. 1992. Design Methods. Second Edition. New York: John Wiley & Sons, Inc. Lumsdaine, Edward and Monika Lumsdaine. 1995. Creative Problem Solving; Thinking Skills for a Changing World. New York: McGrawHill. Margulies, Nancy and Nusa Maal. 2002. Mapping Inner Space, Second Edition. Chicago: Zephyr Press. Nagashima, Noriyuki and Kunio Sano. 1994. Industrial Design Workshop 2: The Creative Process Behind Product Design. Tokyo: Meisei Publications. Powell, Dick. 1990. Presentation Techniques: A Guide to Drawing and Presenting Design Ideas. Little, Brown. Schön, Donald. 1991. The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. London: Ashgate Publishing Limited. Shimizu, Yoshiharu and Takashi Kojima, Masazo Tano, Shinji Matsuda. 2000. Models & Prototypes. GraphicSha. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje |
2
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
-
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
16
|
16
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
18
|
36
|
Proje |
2
|
45
|
90
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
-
|
0
|
|
Toplam |
300
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
X | |||||
2 |
|
X | |||||
3 |
|
X | |||||
4 |
|
||||||
5 |
|
||||||
6 |
|
X | |||||
7 |
|
X | |||||
8 |
|
X | |||||
9 |
|
X | |||||
10 |
|
X | |||||
11 |
|
||||||
12 |
|
||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzu Yarımadası’na ‘İzmir’ Dokunuşu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün 8 öğrencisi, Shizuoka Kültür ve Sanat Üniversitesi’nin davetlisi olarak Japonya’ya giderek İzu Yarımadası’nın ‘gastronomi merkezi’
Koca Çınarlar Maya’ya Emanet
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Onur Okutur (24), yaşlı bireylerin hem sağlığını koruyacak hem de yalnızlık hissine kapılmasını önleyecek
Tarihi Konağa ‘Tarih’i Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Elif Kocabıyık Savasta ve eşi Dr. Daniele Savasta, Kemeraltı’ndaki 150 yıllık konağı
Enginardan Ambalaj
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi Alara Ertenü (21), enginar yaprağı ve bezelye kabuğu kullanarak biyo-ambalaj üretti.
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Tasarım Konuşmaları Bahar '22 Michał Stefanowski ile başlıyor
'Design Talks' serisinin üçüncüsü konuşması 01.04.2022 tarihinde saat 10:30'da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D111 nolu stüdyoda Prof. Michal Stefanowski'nin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Umut parklarının genç tasarımcısı
Çocuk yaşta başlayan tasarım tutkusunu mesleği haline getiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Ezgi Yelekoğlu Baylan, oyuncağı olmayan ve
Tasarım Konuşmaları Güz '21, Dr. Saurabh Tewari ile devam ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü tarafından düzenlenen ‘Design Talks’ gelecek hafta Saurabh Tewari’nin, “Beyond Eameses: The unfolding