Bizi takip edin
|
EN

ID 302 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Endüstriyel Tasarımda Çağdaş Konular
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ID 302
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konuşmacı
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders endüstriyel tasarım disiplininde güncel ve çağdaş konuların analizini ve uygulamasını amaçlar. Son iki onyılda endüstriyel tasarım alanında önem arz eden konuları ele alan bu ders öğrencilere tasarım uygulamaları ve disiplini hakkında kısaca bir vizyon ve perspektif katar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tasarım odaklı düşünceyi inovasyona insan odaklı bir yaklaşım olarak öğreneceklerdir.
  • Tasarım araçlarını insanların ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak, teknolojik imkanlardan yararlanarak ve işletme başarısını sağlayacak şekilde kullanmaya dair bir anlayış geliştireceklerdir.
  • Empatiyi ve yaratıcılığı içeren insan odaklı tasarım yaklaşımını öğreneceklerdir
  • Kullanıcı davranışları ile ilgili toplanan veriye dayanacak şekilde oluşturulan tasarım projeleri için gerekli kullanıcı araştırma yöntemlerine aşina olacaklardır.
Ders Tanımı Bu ders tasarım süreci ve konsepti oluşturmak için geliştirilen güncel yaklaşımlarınn tasarımcı ve kullanıcı ilişkisi ile irdelenmesini amaçlar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Yok
2 Kullanım-Kullanıcı-Tasarımcı, Kullanım ile tasarım Brandes, U. (2009). Design by use: The everyday metamorphosis of things. Berlin, Germany: Birkhauser.
3 Kasıtlı olmayan tasarım Brandes, U., & Erlhoff, M. (2006). Non intentional design. Köln, Germany: Daab
4 Katılımcı Tasarım Kristensson, P., Magnusson, P. R., & Matthing, J. (2002). Users as a hidden resource for creativity: Findings from an experimental study on user involvement. Creativity and Innovation Management, 11(1), p. 55–61.
5 Tasarım probları Mattelmaki, T. (2005). Applying probes – From inspirational notes to collaborative insights. CoDesign, 1(2), p. 83–102.
6 Tasarım odaklı düşünme Cooper, R., Junginger, S., & Lockwood, T. (2010). Design thinking and design management: A research and practice perspective. In T. Lockwood (Ed.), Design thinking: Integrating innovation, customer experience and brand value, p. 57–64. Allworth Press
7 Tasarım entografyası ve antropoloji Clarke, A. J. (2011). Introduction. In A. J. Clarke (Ed.), Design anthropology: Object culture in the 21st century, p. 9–13. New York, NY: Springer.ntury, p. 9–13. New York, NY: Springer.
8 Kullanıcı senaryoları Yok
9 Ara Sınav Yok
10 Ziyaretçi konuşmacı Yok
11 Proje fikri geliştirme skeçler, tablolar, çizimler
12 Proje geliştirme skeçler, tablolar, çizimler
13 Proje geliştirme skeçler, tablolar, çizimler
14 Proje geliştirme skeçler, tablolar, çizimler
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi Yok
16 Final Proje Sınavı Yok

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Lockwood, T. (2010). Design thinking: Integrating innovation, customer experience, and brand value. New York, NY: Allworth Press.

 

Mattelmaki, T. (2005). Applying probes – From inspirational notes to collaborative insights. CoDesign, 1(2), p. 83–102.

 

Suri, J.F. (2005).Thoughtless acts? Observations on intuitive design. SanFrancisco, CA: Chronicle Books.

 

Sanders, E. B. -N., & Stappers, P. J. (2012). Convivial toolbox: Generative research for the front end of design. Amsterdam: BIS.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
1
10
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
4
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
16
16
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

X
2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

X
7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

X
10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.