Bizi takip edin
|
EN

ID 330 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kil ve Alçı ile Tasarım
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ID 330
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin alçı ve kil malzeme ile de üç boyutlu tasarımlar yapabilmesi; seramikten ürün tasarlayabilme ve üretebilmesi için bilgi ve beceri kazanmalarını hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, kilin plastiklik özelliğinden yararlanarak elle şekillendirme yapabilecektir.
  • Öğrenci, farklı biçimlendirme yöntemlerini kullanarak seramikten nihai bir nesne elde edebilecektir.
  • Öğrenci, üç boyutlu tasarım malzemesi olarak kilin biçimlendirilmesi ile ilgili teknik bilgileri edinebilecektir.
  • Öğrenci, farklı malzemeler ve alternatif üretim biçimleri ile çalışabilecektir.
  • Öğrenci, seramik malzeme ile tasarım yapan bir tasarımcı ile ilgili ödev hazırlayarak tasarım bilgi ve kültürünü genişletebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencilerin kil malzeme ile nesne tasarlayabilme ve üretebilmesi ve seramik ürüne dönüştürebilmesi için bilgi ve beceri kazanmalarını hedefleyen bir derstir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Seramik Sanatı tarihine ait örnekler
2 Seramikte Biçimlendirme Yöntemlerine ait Örnekler
3 Seramik bünye çeşitlerinin tanımı;
4 Biçimlendirme Yöntemleri, Elle Biçimlendirme (modelaj)
5 Serbest elle biçimlendirme ve bu yöntemle nesne yapımı projesi
6 Serbest elle biçimlendirme ve bu yöntemle nesne yapımı projesi
7 Kilden sucuk yapımı ve sucuk yöntemiyle nesne yapımı
8 Kilden sucuk yapımı ve sucuk yöntemiyle nesne yapımı
9 Kilden sucuk yapımı ve sucuk yöntemiyle nesne yapımı
10 Levha yöntemi ile işlevsel bir nesne tasarımı ve yapımı
11 Levha yöntemi ile işlevsel bir nesne tasarımı ve yapımı
12 Levha yöntemi ile işlevsel bir nesne tasarımı ve yapımı
13 Ürünün tamamlanması ve ilk pişirimi
14 Sır hazırlama sırlama ve sır pişirimi
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Susan Peterson, Working with Clay; Laurence Publishing, 1998, ISBN 1-85669-137-3

Önerilen Okumalar/Materyaller

Emmanuel Cooper.Ten Thousand Years of Pottery; British Museum Press, 1988, ISBN0-7141-2779-5

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
Proje
1
70
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
-
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
3
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
10
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
3
6
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

X
4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

X
5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

X
8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

X
9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.