Bizi takip edin
|
EN

ID 340 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Gıda Ambalaj Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ID 340
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Kritik verme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Gıdaya odaklanarak Ambalaj Tasarımı önerileri yapmak; bunları yaparken de ilgili markanın çevresel faktörlerini, kullandığı malzemeleri ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmaktır. Ayrıntılı özetlerden çalışarak öğrenciler, çok çeşitli projeler, müşteriler ve müşteriler için nasıl paketler tasarlayacaklarını deneyimleyeceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler; Temel Grafik Tasarım, denge, bütünlük, yön, tipografi ve
  • Temel Grafik Tasarım, denge, bütünlük, yön, tipografi ve illüstrasyonlar hakkında temel bir anlayışa sahip olacaktır.
  • 3 boyutlu form, karton katlama ve boyutlandırma konusunda temel bir anlayışa sahip olacak
  • Pazarlamada paketleme etkinliği konusunda temel bir anlayışa sahip olacak
  • Pazarlamada paketleme etkinliği konusunda temel bir anlayışa sahip olacak.
  • 3 boyutlu form, karton katlama ve boyutlandırma konusunda temel bir anlayışa sahip olacak.
  • Pazarlamada paketleme etkinliği konusunda temel bir anlayışa sahip olacak.
  • Kişinin tasarımcı portföyüne eklemek için tamamlanmış bir ambalaj tasarım konsepti geliştirmiş olacaktır.
Ders Tanımı Gıda Ambalajına odaklı olarak: Ana ders kavramları, görme ve tasarlamayı içerecektir; üç boyut, kütle ve prestij tasarımı, hedef pazarlar için tasarım, eğlenceli tasarım, yeni ürün lansmanları.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Bir sonraki derse hazırlık: gerekli olduğu durumlarda bilgi dersin sonunda verilecek
2 Gıda Ambalaj tasarımı nedir / Ambalaj tasarımının kısa tarih Bir sonraki derse hazırlık: gerekli olduğu durumlarda bilgi dersin sonunda verilecek
3 Modern Gıda ambalaj endüstrisinde Pazar Araştırması Ambalajın geleceği / Sürdürülebilirlik Nedir? Bir Sonraki Derse Hazırlık: Ders sonunda duyurulacaktır. hazır olun: Adobe Dimension, Illustrator, Photoshop
4 Renk ve tipografinin duygusal yönleri>> Atölye Bir Sonraki Derse Hazırlık: Ders sonunda duyurulacaktır. Proje#01 açıklaması
5 Juri ortamında Proje#01 sunumu Bir Sonraki Derse Hazırlık: Ders sonunda duyurulacaktır.
6 3B Giriş - Fiziksel ve 3B Dijital Prototipler Oluşturma Bir Sonraki Derse Hazırlık: Ders sonunda duyurulacaktır. Proje#02 açıklaması.
7 Juri ortamında Proje#02 sunumu Bir sonraki derse verilen kategoriler içinde final projesine karar verme.
8 Resmi Tatil
9 Fiziksel ve 3B Dijital Prototipler Oluşturma Final Proje#02 anin çıklaması
10 Proje kritiği / Soru Cevap Sunum materyalleri ve yapılacak revizyonlar duyurulacaktır.
11 Resmi Tatil
12 Tatil
13 Proje kritiği / Soru Cevap Sunum materyalleri ve yapılacak revizyonlar duyurulacaktır
14 Final Proje#03 Jüri ortamında sunum Portfolyo Açıklaması- biçim duyurulacaktır
15 Dönem Değerlendirmesi
16 Portfolyo teslimi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

DIELINE* www.thedieline.com

Dieline is a global package design community and
showcase of package design.
inspiration. covers industry news, sustainable packaging
news, design trends,
*PENTAGRAM* www.pentagram.com
Pentagram is a multi-disciplinary, independently owned
design studio.
*GMK* https://gmk.org.tr
Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu

...
Food Packaging
Materials,Techniques and Environmental Issues
N. C. Saha · Anup K. Ghosh · Meenakshi Garg ·
Susmita Dey Sadhu
ISSN 2198-0772
HANDBOOK OF BEVERAGE PACKAGING
Edited by GEOFF A. GILES & SmithKline Beecham
ISBN 1-85075-989-8
A HANDBOOK OF FOOD PACKAGING
Frank A. Paine & Heather Y. Paine
ISBN 978-1-4613-6214-2

REALLY GOOD PACKAGING explained.
Top Design Professionals Critique 300 Designs & Explain
What Makes Them
Work Bronwen Edwards, Marianne Klimchuk, Rob
Wallace, Sharon Werner
Digital edition: ISBN-13 978-1-59253-545-3
Softcover edition: ISBN-10 1-59253-545-3

BEST PRACTICES FOR GRAPHIC DESIGNERS:
PACKAGING
ISBN: 978-1-59253-813-3

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
10
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
2
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
20
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
4
4
Ödev
6
1
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
6
6
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

X
2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

X
4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

X
5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

X
6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.