GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Endüstriyel Tasarım
ID 380 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Biyomalzemeler: Canlı Sistemler ile Tasarlama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ID 380
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile biyolojik bir sistemde biçimi neyin, nasıl etkilediğinin anlaşılması; biçimi şekillendirerek yönlendiren araçların ve yöntemlerin bulunması; biyolojik sistemler ile yeni biçimlerin tasarlanması hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yönlendirilen biyolojik sistemlere dair örnek vaka çalışmalarının sunulması; canlı sistemlerin gözlemlenmesi için alan araştırması yapılması (çiçekler nasıl açar, ağaçlar nasıl büyür, böcekler nasıl toprağı kazar vb.); sistemdeki yabancı etkenlerin hareketini öngörebilmek için el çizimi ve deney yapılması; biçim üretimi için yeni sistemlerin tasarlanması. Yönlendirilen biyolojik sistemlere dair örnek vaka çalışmalarının sunulması; canlı sistemlerin gözlemlenmesi için alan araştırması yapılması (çiçekler nasıl açar, ağaçlar nasıl büyür, böcekler nasıl toprağı kazar vb.); sistemdeki yabancı etkenlerin hareketini öngörebilmek için el çizimi ve deney yapılması; biçim üretimi için yeni sistemlerin tasarlanması. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş (Genel bakış) / Hiper nesneler, bütünsel yaklaşım, türler arası işbirliği ve sürdürülebilirlik için tasarım kavramlarının ortaya çıkarılması; Ödevlerin verilmesi / Proje ödevlerine giriş. | Yok |
2 | Biyolojik sistem: kavramlar ve tanımlar; Sunulan sistemlerde form şekillendirmeyi etkileyen hacklenebilir sistemleri ve aracıları tanımlama. Doğa içinde / için / ile tasarım metodolojisi | Belgesel I: David Attenborough: Gezegenimizde Bir Yaşam (2020) / Ödev 01 için konu tanımı - Türler Arası İşbirliği Projesi / 2 Mantar Seti Siparişi |
3 | Yabancı ajanların faaliyetleri ile form şekillendirme arasındaki ilişki: geometriler, renkler, dokular vb. / Doğaya karşı Yetiştirme. Biyolojik bir ajan olarak mantarlar. / Grup araştırmasının SUNUMU VE TARTIŞMASI - sınıfta beyin fırtınası; | Belgesel 2: Connected: The Hidden Science of Everything (2020) bölüm I ve III |
4 | Mantarlarla nasıl işbirliği yapılacağına dair "atölye" / Etik, deontoloji ve estetik / Fenotip ve genotip | Belgesel 3: Bakınız - Belgesel 3: Rotten (2018) bölüm II ve IV / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük / Ödev 02 - Canlı bir sistemi yetiştirmek |
5 | Karmaşık yapıları tersine çevirmek için zihin haritalama ve stratejiler / Etkileşim düzeyleri ve büyüme üzerindeki etki / Görselleştirme yoluyla anlatılar üretmek. | Film 1: eXistenZ (1999) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük / Yaşayan bir sistemi beslemek |
6 | Arılar ile nasıl işbirliği yapılacağına dair "Atölye" /Sistem tasarımı ve sistem tarafından tasarlanan / Evcilleştirme / Doğal tasarıma karşı insan / Biyolojik ajan olarak arılar | Film 2: Dark City (1998) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük / Yaşayan bir sistemi sonlandırmak |
7 | Dalga etkisi / Perspektif, ölçekler / Algılama ve görselleştirme / Küçük eylemlerin büyük sonuçları vardır. | Film 3: Powers of Ten (1968) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük / Ödev 03 - Yaratıcı ajanlar olarak arılar |
8 | PROJE SUNUMLARI: Ödev 01 - kavram sunumu / Ödev 02 - sonuçları gösterme / Ödev 03 - ön fikirler + Soru-Cevap oturumu | Belgesel 4: Abstract: The Art of Design (2017) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük / Sunum / Simülasyon: biyolojik sistemin manipülasyonu - beklenen sonuçlar |
9 | Sistemi koşullandırmak için hangi küçük eylemlerin daha verimli olacağının tanımı / Gözlem ve tahmin | Belgesel 5: Keep the Hives Alive (2017) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük / Sunum / Simülasyon: biyolojik sistemin manipülasyonu - beklenen sonuçlar |
10 | Sistem tasarımının SUNUMU VE TARTIŞMASI - Ödev 01 | Belgesel 6 - Anthropocene: The Human Epoch (2018) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük |
11 | Sistemi doğa ile birlikte / doğa için tasarım düzeylerine bölmek - fırsatları ve darboğazları belirlemek | Belgesel 7 - Kiss the Ground (2020) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük |
12 | Maddenin maddiyatı | Belgesel 8 - Abstract: The Art of Design (Neri Oxman: Bio-Architecture) (2020) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük |
13 | İmkansızın aranması – Senaryo yaratılması / Tasarım - "Bir konsepti satmak" | Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük |
14 | Kontrol dışı - potansiyel işbirliklerinin belirlenmesi / Ödev 03 sonuçlarının değerlendirilmesi | Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük |
15 | Final teslimi | Projenin anlaşılması ve sunulması için gerekli tüm malzemeler |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | Eğitmenin notları. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Munari, Bruno. Design as Art. Translated by Patrick Creagh. London: Penguin Books, 2008. Thompson, D'Arcy Wentworth. On Growth and Form. Cambridge: Cambridge University Press, 1917. Simon, Herbert A. The Sciences of the Artificial: Massachusetts Instituite of Technology, 1996. Antonelli, Paola. Bio Design: Nature + Science + Creativity: Thames & Hudson Ltd, London 2012. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
30
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
15
|
Proje |
1
|
45
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
8
|
3
|
24
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
Proje |
3
|
4
|
12
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
||||||
2 |
|
||||||
3 |
|
X | |||||
4 |
|
||||||
5 |
|
||||||
6 |
|
X | |||||
7 |
|
X | |||||
8 |
|
||||||
9 |
|
||||||
10 |
|
X | |||||
11 |
|
||||||
12 |
|
||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzu Yarımadası’na ‘İzmir’ Dokunuşu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün 8 öğrencisi, Shizuoka Kültür ve Sanat Üniversitesi’nin davetlisi olarak Japonya’ya giderek İzu Yarımadası’nın ‘gastronomi merkezi’
Koca Çınarlar Maya’ya Emanet
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Onur Okutur (24), yaşlı bireylerin hem sağlığını koruyacak hem de yalnızlık hissine kapılmasını önleyecek
Tarihi Konağa ‘Tarih’i Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Elif Kocabıyık Savasta ve eşi Dr. Daniele Savasta, Kemeraltı’ndaki 150 yıllık konağı
Enginardan Ambalaj
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi Alara Ertenü (21), enginar yaprağı ve bezelye kabuğu kullanarak biyo-ambalaj üretti.
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Tasarım Konuşmaları Bahar '22 Michał Stefanowski ile başlıyor
'Design Talks' serisinin üçüncüsü konuşması 01.04.2022 tarihinde saat 10:30'da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D111 nolu stüdyoda Prof. Michal Stefanowski'nin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Umut parklarının genç tasarımcısı
Çocuk yaşta başlayan tasarım tutkusunu mesleği haline getiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Ezgi Yelekoğlu Baylan, oyuncağı olmayan ve
Tasarım Konuşmaları Güz '21, Dr. Saurabh Tewari ile devam ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü tarafından düzenlenen ‘Design Talks’ gelecek hafta Saurabh Tewari’nin, “Beyond Eameses: The unfolding