Bizi takip edin
|
EN

ID 380 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Biyomalzemeler: Canlı Sistemler ile Tasarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ID 380
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile biyolojik bir sistemde biçimi neyin, nasıl etkilediğinin anlaşılması; biçimi şekillendirerek yönlendiren araçların ve yöntemlerin bulunması; biyolojik sistemler ile yeni biçimlerin tasarlanması hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Biyolojik bir sistemde büyüme ve aktiviteyi etkileyen ana “yabancı” etkenleri belirleyebilecektir.
  • Biyolojik bir sistemdeki biçim çeşitliliğini etkileyen öğeleri inceleyerek kaydedebilecektir.
  • Nihai biçimlere müdahale edebilmek için biyolojik bir sistemin hangi kısıtlayıcı etkenlerinin yönlendirilebileceğini belirleyebilecektir.
  • Canlı sistemler ile çalışırken etik ve ontolojik bakış açılarını tanıyabilecektir.
  • Biyolojik bir sistemdeki büyüme kısıtlayıcılarını yönlendirerek biçim üreten sistemler tasarlayabilecektir.
Ders Tanımı Yönlendirilen biyolojik sistemlere dair örnek vaka çalışmalarının sunulması; canlı sistemlerin gözlemlenmesi için alan araştırması yapılması (çiçekler nasıl açar, ağaçlar nasıl büyür, böcekler nasıl toprağı kazar vb.); sistemdeki yabancı etkenlerin hareketini öngörebilmek için el çizimi ve deney yapılması; biçim üretimi için yeni sistemlerin tasarlanması. Yönlendirilen biyolojik sistemlere dair örnek vaka çalışmalarının sunulması; canlı sistemlerin gözlemlenmesi için alan araştırması yapılması (çiçekler nasıl açar, ağaçlar nasıl büyür, böcekler nasıl toprağı kazar vb.); sistemdeki yabancı etkenlerin hareketini öngörebilmek için el çizimi ve deney yapılması; biçim üretimi için yeni sistemlerin tasarlanması.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş (Genel bakış) / Hiper nesneler, bütünsel yaklaşım, türler arası işbirliği ve sürdürülebilirlik için tasarım kavramlarının ortaya çıkarılması; Ödevlerin verilmesi / Proje ödevlerine giriş. Yok
2 Biyolojik sistem: kavramlar ve tanımlar; Sunulan sistemlerde form şekillendirmeyi etkileyen hacklenebilir sistemleri ve aracıları tanımlama. Doğa içinde / için / ile tasarım metodolojisi Belgesel I: David Attenborough: Gezegenimizde Bir Yaşam (2020) / Ödev 01 için konu tanımı - Türler Arası İşbirliği Projesi / 2 Mantar Seti Siparişi
3 Yabancı ajanların faaliyetleri ile form şekillendirme arasındaki ilişki: geometriler, renkler, dokular vb. / Doğaya karşı Yetiştirme. Biyolojik bir ajan olarak mantarlar. / Grup araştırmasının SUNUMU VE TARTIŞMASI - sınıfta beyin fırtınası; Belgesel 2: Connected: The Hidden Science of Everything (2020) bölüm I ve III
4 Mantarlarla nasıl işbirliği yapılacağına dair "atölye" / Etik, deontoloji ve estetik / Fenotip ve genotip Belgesel 3: Bakınız - Belgesel 3: Rotten (2018) bölüm II ve IV / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük / Ödev 02 - Canlı bir sistemi yetiştirmek
5 Karmaşık yapıları tersine çevirmek için zihin haritalama ve stratejiler / Etkileşim düzeyleri ve büyüme üzerindeki etki / Görselleştirme yoluyla anlatılar üretmek. Film 1: eXistenZ (1999) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük / Yaşayan bir sistemi beslemek
6 Arılar ile nasıl işbirliği yapılacağına dair "Atölye" /Sistem tasarımı ve sistem tarafından tasarlanan / Evcilleştirme / Doğal tasarıma karşı insan / Biyolojik ajan olarak arılar Film 2: Dark City (1998) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük / Yaşayan bir sistemi sonlandırmak
7 Dalga etkisi / Perspektif, ölçekler / Algılama ve görselleştirme / Küçük eylemlerin büyük sonuçları vardır. Film 3: Powers of Ten (1968) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük / Ödev 03 - Yaratıcı ajanlar olarak arılar
8 PROJE SUNUMLARI: Ödev 01 - kavram sunumu / Ödev 02 - sonuçları gösterme / Ödev 03 - ön fikirler + Soru-Cevap oturumu Belgesel 4: Abstract: The Art of Design (2017) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük / Sunum / Simülasyon: biyolojik sistemin manipülasyonu - beklenen sonuçlar
9 Sistemi koşullandırmak için hangi küçük eylemlerin daha verimli olacağının tanımı / Gözlem ve tahmin Belgesel 5: Keep the Hives Alive (2017) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük / Sunum / Simülasyon: biyolojik sistemin manipülasyonu - beklenen sonuçlar
10 Sistem tasarımının SUNUMU VE TARTIŞMASI - Ödev 01 Belgesel 6 - Anthropocene: The Human Epoch (2018) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük günlük
11 Sistemi doğa ile birlikte / doğa için tasarım düzeylerine bölmek - fırsatları ve darboğazları belirlemek Belgesel 7 - Kiss the Ground (2020) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük
12 Maddenin maddiyatı Belgesel 8 - Abstract: The Art of Design (Neri Oxman: Bio-Architecture) (2020) / Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük
13 İmkansızın aranması – Senaryo yaratılması / Tasarım - "Bir konsepti satmak" Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük
14 Kontrol dışı - potansiyel işbirliklerinin belirlenmesi / Ödev 03 sonuçlarının değerlendirilmesi Fotoğraf / Eskiz ve duygusal günlük
15 Final teslimi Projenin anlaşılması ve sunulması için gerekli tüm malzemeler
16 Dönemin gözden geçirilmesi Yok

 

Ders Kitabı Eğitmenin notları.
Önerilen Okumalar/Materyaller

Munari, Bruno. Design as Art. Translated by Patrick Creagh. London: Penguin Books, 2008.

Thompson, D'Arcy Wentworth. On Growth and Form. Cambridge: Cambridge University Press, 1917.

Simon, Herbert A. The Sciences of the Artificial: Massachusetts Instituite of Technology, 1996.

Antonelli, Paola. Bio Design: Nature + Science + Creativity: Thames & Hudson Ltd, London 2012.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
15
Proje
1
45
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
8
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
8
3
24
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
20
Proje
3
4
12
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

X
4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

X
7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

X
8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.