Bizi takip edin
|
EN

ID 494 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bitirme Tezi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ID 494
Güz
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Gezi / İnceleme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, tasarım disiplininde bilimsel araştırma bilgisi ve becerisine sahip olmalarını hedefler. Öğrencilerin araştırma yazısı yazabilmesiyle akademik ortamda da iletişim becerilerine sahip olmalarını sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, tasarım disiplininde bilimsel araştırma yapabilecektir.
  • Öğrenci, tasarım disiplinindeki bilimsel araştırmaları kendi konusu çerçevesinde değerlendirebilecektir.
  • Öğrenci, araştırma sürecini sistemli bir şekilde planlayıp yürütebilecektir.
  • Öğrenci, araştırma yazısı yazabilecektir.
  • Öğrenci, çalışmalarını araştırma etiği çerçevesinde ortaya koyabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste tasarım disiplini kapsamında bilimsel araştırma ele alınmaktadır; öğrencilerin kendilerinin belirlediği konular üzerinde araştırma yapmaları ve bir araştırma yazısı yazmaları beklenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Organizasyon: Öğrencilerin ilgili öğretim elemanlarına dağıtımı
2 Öğrenciler ile görüşme ve Sunum-1’in verilmesi Sunum-1: “ARAŞTIRMA SORUSU”, “BAŞLIK”, “ANAHTAR KELİMELER”, “İÇİNDEKİLER”, “LİTERATÜR TARAMASI (ilgili, tarihsel, benzer vb. araştırmaların sunulması ve kritiği)”, “METODOLOJİ (kullanılan araştırma yöntemleri ve bunların doğrulanması-gerekçelendirilmesi)”, “METODUN UYGULANMASI (VERİLERİN TOPLANMASI)”
3 Öğrenciler ile görüşme Sunum-1 üzerine çalışma, literatür tarama yapma
4 Öğrenciler ile görüşme Sunum-1 üzerine çalışma, literatür tarama yapma
5 Öğrenciler ile görüşme Sunum-1 üzerine çalışma, literatür tarama yapma
6 Öğrenciler ile görüşme Sunum-1 üzerine çalışma, araştırma planlaması yapma, veri toplama
7 Öğrenciler ile görüşme Sunum-1 üzerine çalışma, araştırma planlaması yapma, veri toplama
8 Sunum-1’in teslimi, öğrenciler ile görüşme ve Sunum-2’nin verilmesi Sunum-1 üzerine çalışma, araştırma planlaması yapma, veri toplama
9 Öğrenciler ile görüşme Sunum-2: “METODUN UYGULANMASI (VERİLERİN TOPLANMASI)”, “VERİLERİN ANALİZİ ve SENTEZİ”, “SONUÇLAR ve TARTIŞMA”, “GİRİŞ-ÖZET (araştırma konusu-sorusu-amacı, araştırmanın doğrulanması- gerekçelendirilmesi, araştırma yöntemleri ve bu yöntemlerin araştırma sorusu-amacına katkısı)”
10 Öğrenciler ile görüşme Sunum-2 üzerine çalışma, verilerin analizi, değerlendirme, yazım
11 Öğrenciler ile görüşme Sunum-2 üzerine çalışma, verilerin analizi, değerlendirme, yazım
12 Sunum-2’nin teslimi, öğrenciler ile görüşme ve Portfolyo’nun verilmesi Sunum-2 üzerine çalışma, verilerin analizi, değerlendirme, yazım
13 Öğrenciler ile görüşme Portfolyo: Tüm araştırma yazısının gözden geçirilerek tekrar yazılması
14 Portfolyo teslimi Portfolyo üzerine çalışma
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Akademik dergiler (Design Studies, Design Issues, Journal of Design Research, Journal of Design History, International Journal of Design, the Design Journal vb.), kitaplar (üniversite kütüphaneleri: IEU, ITU, BILKENT, ODTU, SABANCI vb.), tezler (YÖK web sayfası: www.yok.gov.tr), konferans/sempozyum bildiri kitapları, e-kaynaklar.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Booth, W.C., Colomb, G.G., Williams, J.M. (2008) The Craft of Research, 3rd Edition, Chicago: the University of Chicago Press. Blaxter, L., Hughes, C., Tight, M. (1996) How to Research, Buckingham: Open University Press. Day, R. A. Çeviren: Altay, G. A. (2000) Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır, 5.Baskı, Ankara: TÜBİTAK yayınları. Vidana Tavaşoğlu, D., Albayrak, S., Arıman, S. (2013) Essentials of Research Paper Writing, İTÜ Vakfı Yayınları, İstanbul. O’Leary, G. (2010) The Essential Guide to Doing Your Research Project, Sage Publications, London. Loraine Blaxter, Christina Hughes and Malcolm Tight (2010) How to Research, Open University Press/McGraww Hill, NY - USA.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
20
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
70
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
11
1
11
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
5
5
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
40
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.

2

Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.

4

Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.

5

Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.

X
6

Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.

7

Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.

8

Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.

9

Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.

X
10

Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.