GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Endüstriyel Tasarım
ID 494 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bitirme Tezi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ID 494
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, tasarım disiplininde bilimsel araştırma bilgisi ve becerisine sahip olmalarını hedefler. Öğrencilerin araştırma yazısı yazabilmesiyle akademik ortamda da iletişim becerilerine sahip olmalarını sağlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste tasarım disiplini kapsamında bilimsel araştırma ele alınmaktadır; öğrencilerin kendilerinin belirlediği konular üzerinde araştırma yapmaları ve bir araştırma yazısı yazmaları beklenmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Organizasyon: Öğrencilerin ilgili öğretim elemanlarına dağıtımı | |
2 | Öğrenciler ile görüşme ve Sunum-1’in verilmesi | Sunum-1: “ARAŞTIRMA SORUSU”, “BAŞLIK”, “ANAHTAR KELİMELER”, “İÇİNDEKİLER”, “LİTERATÜR TARAMASI (ilgili, tarihsel, benzer vb. araştırmaların sunulması ve kritiği)”, “METODOLOJİ (kullanılan araştırma yöntemleri ve bunların doğrulanması-gerekçelendirilmesi)”, “METODUN UYGULANMASI (VERİLERİN TOPLANMASI)” |
3 | Öğrenciler ile görüşme | Sunum-1 üzerine çalışma, literatür tarama yapma |
4 | Öğrenciler ile görüşme | Sunum-1 üzerine çalışma, literatür tarama yapma |
5 | Öğrenciler ile görüşme | Sunum-1 üzerine çalışma, literatür tarama yapma |
6 | Öğrenciler ile görüşme | Sunum-1 üzerine çalışma, araştırma planlaması yapma, veri toplama |
7 | Öğrenciler ile görüşme | Sunum-1 üzerine çalışma, araştırma planlaması yapma, veri toplama |
8 | Sunum-1’in teslimi, öğrenciler ile görüşme ve Sunum-2’nin verilmesi | Sunum-1 üzerine çalışma, araştırma planlaması yapma, veri toplama |
9 | Öğrenciler ile görüşme | Sunum-2: “METODUN UYGULANMASI (VERİLERİN TOPLANMASI)”, “VERİLERİN ANALİZİ ve SENTEZİ”, “SONUÇLAR ve TARTIŞMA”, “GİRİŞ-ÖZET (araştırma konusu-sorusu-amacı, araştırmanın doğrulanması- gerekçelendirilmesi, araştırma yöntemleri ve bu yöntemlerin araştırma sorusu-amacına katkısı)” |
10 | Öğrenciler ile görüşme | Sunum-2 üzerine çalışma, verilerin analizi, değerlendirme, yazım |
11 | Öğrenciler ile görüşme | Sunum-2 üzerine çalışma, verilerin analizi, değerlendirme, yazım |
12 | Sunum-2’nin teslimi, öğrenciler ile görüşme ve Portfolyo’nun verilmesi | Sunum-2 üzerine çalışma, verilerin analizi, değerlendirme, yazım |
13 | Öğrenciler ile görüşme | Portfolyo: Tüm araştırma yazısının gözden geçirilerek tekrar yazılması |
14 | Portfolyo teslimi | Portfolyo üzerine çalışma |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Akademik dergiler (Design Studies, Design Issues, Journal of Design Research, Journal of Design History, International Journal of Design, the Design Journal vb.), kitaplar (üniversite kütüphaneleri: IEU, ITU, BILKENT, ODTU, SABANCI vb.), tezler (YÖK web sayfası: www.yok.gov.tr), konferans/sempozyum bildiri kitapları, e-kaynaklar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Booth, W.C., Colomb, G.G., Williams, J.M. (2008) The Craft of Research, 3rd Edition, Chicago: the University of Chicago Press. Blaxter, L., Hughes, C., Tight, M. (1996) How to Research, Buckingham: Open University Press. Day, R. A. Çeviren: Altay, G. A. (2000) Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır, 5.Baskı, Ankara: TÜBİTAK yayınları. Vidana Tavaşoğlu, D., Albayrak, S., Arıman, S. (2013) Essentials of Research Paper Writing, İTÜ Vakfı Yayınları, İstanbul. O’Leary, G. (2010) The Essential Guide to Doing Your Research Project, Sage Publications, London. Loraine Blaxter, Christina Hughes and Malcolm Tight (2010) How to Research, Open University Press/McGraww Hill, NY - USA. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
20
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
70
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11
|
1
|
11
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
1
|
5
|
5
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
40
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
||||||
2 |
|
X | |||||
3 |
|
||||||
4 |
|
||||||
5 |
|
X | |||||
6 |
|
||||||
7 |
|
||||||
8 |
|
||||||
9 |
|
X | |||||
10 |
|
||||||
11 |
|
||||||
12 |
|
||||||
13 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzu Yarımadası’na ‘İzmir’ Dokunuşu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün 8 öğrencisi, Shizuoka Kültür ve Sanat Üniversitesi’nin davetlisi olarak Japonya’ya giderek İzu Yarımadası’nın ‘gastronomi merkezi’
Koca Çınarlar Maya’ya Emanet
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Onur Okutur (24), yaşlı bireylerin hem sağlığını koruyacak hem de yalnızlık hissine kapılmasını önleyecek
Tarihi Konağa ‘Tarih’i Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Elif Kocabıyık Savasta ve eşi Dr. Daniele Savasta, Kemeraltı’ndaki 150 yıllık konağı
Enginardan Ambalaj
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi Alara Ertenü (21), enginar yaprağı ve bezelye kabuğu kullanarak biyo-ambalaj üretti.
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Tasarım Konuşmaları Bahar '22 Michał Stefanowski ile başlıyor
'Design Talks' serisinin üçüncüsü konuşması 01.04.2022 tarihinde saat 10:30'da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D111 nolu stüdyoda Prof. Michal Stefanowski'nin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Umut parklarının genç tasarımcısı
Çocuk yaşta başlayan tasarım tutkusunu mesleği haline getiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Ezgi Yelekoğlu Baylan, oyuncağı olmayan ve
Tasarım Konuşmaları Güz '21, Dr. Saurabh Tewari ile devam ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü tarafından düzenlenen ‘Design Talks’ gelecek hafta Saurabh Tewari’nin, “Beyond Eameses: The unfolding