GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
Endüstriyel Tasarım
PD 314 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Endüstriyel Tasarım Stüdyosu I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PD 314
|
Bahar
|
2
|
6
|
5
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, tasarım problemlerinin keşfedilmesi yoluyla, endüstriyel tasarım pratiğinin detaylı bir şekilde anlaşılıp uygulanmasını amaçlamaktadır. Bu amaçla; tasarım problemlerinin çözümüne ilişkin ileri düzeyde teknik detaylar içeren ürün, sistem veya servis tasarımlarına ilişkin bir veya birkaç proje yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, endüstriden firmaların veya farklı eğitim kurumlarının da işbirliğini alarak gerçekleştirilecek bir veya daha fazla endüstriyel tasarım projesini içermektedir. Öğrenciler; ileri derecede teknik detay bilgisi gerektiren özelleşmiş ürün, servis veya sistem çözümlerine ilişkin ileri tasarım süreçlerini ele alırlar. Ayrıca, öğrenciler tasarım konseptlerini test etmek, canlandırmak ve karar vericileri ikna etmek amacıyla tasarımlarına ilişkin prototipler ve görsel prezentasyonlar yaparlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin hedefleri ve yapısı. Proje I’in tanıtılması ve sunumu Gruplar/Sınıfiçi Çalışma | Syllabus. Araştırma Dosyaları. |
2 | Araştırma bulguları ön hazırlık ve tartışmalar | Duyurulan Proje 1 teslim malzemeleri. |
3 | I - Küçük Sınav Teslimi (grup) | Sınıfiçi çalışma ve brainstorming. |
4 | Proje II Bireysel Proje Briefler / Tasarım fikri geliştirme. | Fikir Eskizler Sistem&Servis/Ürün |
5 | Tasarım fikir geliştirme. | Fikir Eskizler Sistem&Servis/Ürün |
6 | Sistem&Servis/Ürün tasarım fikir önerileri. Sistem&Servis/Ürün tasarım fikir geliştirme. | Fikir Eskizler Sistem&Servis/Ürün |
7 | SUNUM I: Sistem&Servis/Ürün tasarım önerileri (bireysel). Sistem&Servis/Ürün tasarım konsept iyileştirme. | Ürün tasarım fikir eskizleri geliştirme. |
8 | Sistem&Servis/Ürün tasarımı geliştirme. Eskiz çalışmaları | Duyurulan Sunum I teslim malzemeleri. |
9 | Sistem&Servis/Ürün tasarım iyileştirme 3 Boyutlu model geliştirme. | Fikir eskizleri geliştirme. |
10 | Sistem&Servis/Ürün tasarım iyileştirme. II | Duyurulan Sunum II malzemeleri. |
11 | SUNUM II: 3 Boyutlu model.&Servis/Ürün tasarım önerileri. II - 3 Boyutlu model iyileştirme. | Duyurulan teslim malzemeleri. |
12 | 3 Boyutlu model geliştirme ve kimlik uygulamaları. 3 Boyutlu ileri seviye model | Duyurulan Sunum II teslim malzemeleri. |
13 | 3 Boyutlu model geliştirme. 3 Boyutlu ileri seviye fiziksel model. | Duyurulan teslim malzemeleri. |
14 | 3D model development. PROJE teslimi | Proje II teslim gereklilikleri duyurulacak |
15 | Dersin gözden geçirilmesi - Telafi Dersleri | TBA |
16 | Final sınavı/sergisi | TBA |
Ders Kitabı | Dönem içerisinde gerçekleştirilen proje ile ilişkili makale ve sunuşlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | KİTAPLAR: Cuffaro, Dan and Zaksenberg, Isaac (2013). The Industrial Design Reference & Specification Book: Everything Industrial Designers Need to Know Every Day. Rockport Publishers. Hallgrimsson, Bjarki (2012). Prototyping and Modelmaking for Product Design (Portfolio Skills). Laurence King Publishing. Julier, Guy (2014). The Culture of Design, 3rd ed. London: Sage Publications Ltd. Keinonen, Turkka K. and Takala, Roope (Eds.) (2006). Product Concept Design. Springer. Lefteri, Chris (2012). Making It: Manufacturing Techniques for Product Design (2nd Ed.). Laurence King Publishing Moggridge, Bill (2007). Designing Interactions. The MIT Press Norman, Don (2013). The Design of Everyday Things (Revised Edition). Basic Books. Norman, Don (2005). Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things. Basic Books. Rogers, Everett M. (2003). Diffusion of Innovations. Free Press. Ulrich, K., and Steven E. (2004). Product Design and Development, 3rd ed. New York, NY: McGrawHill. Verganti, R. (2009). Design-driven innovation: changing the rules of competition by radically innovating what things mean. Boston, MA: Harvard Business Press. Vogel, C.M., Cagan, J., Boatwridght, P. (2005). The Design of Things to Come: How Ordinary People Create Extraordinary Products. , New Jersey: Wharton School Publishing. Gerekli görüldüğünde, belirlenmiş olan tasarım problemi ile ilişkili kitap, makale ve/veya diğer kaynaklar belirtilecektir. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
5
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
0
|
|
Proje |
1
|
47
|
47
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
-
|
0
|
|
Final Sınavı |
-
|
0
|
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
|
X | |||||
2 |
|
X | |||||
3 |
|
X | |||||
4 |
|
X | |||||
5 |
|
X | |||||
6 |
|
X | |||||
7 |
|
X | |||||
8 |
|
X | |||||
9 |
|
X | |||||
10 |
|
X | |||||
11 |
|
X | |||||
12 |
|
X | |||||
13 |
|
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzu Yarımadası’na ‘İzmir’ Dokunuşu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü’nün 8 öğrencisi, Shizuoka Kültür ve Sanat Üniversitesi’nin davetlisi olarak Japonya’ya giderek İzu Yarımadası’nın ‘gastronomi merkezi’
Koca Çınarlar Maya’ya Emanet
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Onur Okutur (24), yaşlı bireylerin hem sağlığını koruyacak hem de yalnızlık hissine kapılmasını önleyecek
Tarihi Konağa ‘Tarih’i Ödül
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Elif Kocabıyık Savasta ve eşi Dr. Daniele Savasta, Kemeraltı’ndaki 150 yıllık konağı
Enginardan Ambalaj
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü öğrencisi Alara Ertenü (21), enginar yaprağı ve bezelye kabuğu kullanarak biyo-ambalaj üretti.
Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Arasına Girdiler
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) Stanford Üniversitesi’nden Dr. John loannidis’in liderliğinde çalışan özel bir araştırma ekibinin açıkladığı ‘Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları Listesi’nde,
Tasarım Konuşmaları Bahar '22 Michał Stefanowski ile başlıyor
'Design Talks' serisinin üçüncüsü konuşması 01.04.2022 tarihinde saat 10:30'da Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi D111 nolu stüdyoda Prof. Michal Stefanowski'nin katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Umut parklarının genç tasarımcısı
Çocuk yaşta başlayan tasarım tutkusunu mesleği haline getiren İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstriyel Tasarım Bölümü mezunu Ezgi Yelekoğlu Baylan, oyuncağı olmayan ve
Tasarım Konuşmaları Güz '21, Dr. Saurabh Tewari ile devam ediyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü tarafından düzenlenen ‘Design Talks’ gelecek hafta Saurabh Tewari’nin, “Beyond Eameses: The unfolding