Dersin Adı
|
Mobilya Tasarımında Yapım ve Detaylar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PD 315
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu ders, mobilya endüstrisinde yaygın olarak kullanılan materyal ve teknikleri tanıtır ve küçük atölye çalışmalarında mobilya yapımına olanak sağlar. Amaç; mobilya yapımı alanı ve kullanıcı, mekan ve ürün arasındaki çağdaş ve geleceğe yönelik bağlamdaki önemli etkileşim alanlarında derinlemesine bilgi vermektir. Modern mobilya imalatı ve çeşitli tekniklerle bağlantılı sorunlar hakkında öğrencilere geniş bir kavrayış sağlar. Dersin en önemli özelliği, öğrencileri kendi projelerini kendileri imal edebilmeleri için onları serbest tasarımcı olarak teşvik etmektir. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Öğrenci, makine, kurulum prosedürü ve ekipman gibi üretim sürecinin temel adımlarını analiz edebilecektir.
- Öğrenci, konstrüksiyon malzemesinin ve yöntemlerinin yapım sürecine ve alternatiflerine katkılarını değerlendirebilecektir.
- Öğrenci, mobilya için en uygun demirbaş, detay ve ekipmanlara karar verebilecektir.
- Öğrenci, eskiz, konstrüksiyon ve detay çizimlerini uygulayabilecektir.
- Öğrenci, üretim sürecinde kullanılan temel aletleri, teknik ve endüstriyel makine uygulamalarını kavrayabilecektir.
- Öğrenci süreç boyunca seri veya sınırlı üretim olasılıklarını öngörebilecektir.
- Öğrenci, yeni ve gelişmiş malzemeleri ve teknolojileri uygulayabilecektir.
|
Ders Tanımı
|
Bu ders sınıf içi dersler, sunumlar ve uygulamaları kapsar. Mobilya tasarımında malzeme, konstrüksiyon ve üretim yöntemlerini tanıma ve uygulayabilmenin tasarım sürecine olan olumlu katkısı ve önemi dönem boyu çalışmalarla vurgulanır. Mobilya tasarımı ve üretimi ile ilgili farklı kavramlar çevresinde oluşturulmuş derste öğrenciler alanda kullanılan malzemeler ile ilgili olan tarih, sürdürülebilirlik ve endüstriyel üretim konularını irdelerler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
X
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Ders programının açıklanması: Ders, öğrenci gereksinimleri, süreç, sürecin getirileri ve derse katılım konularının tartışılması |
Yok |
2 |
Ön araştırma + Vaka Çalışması Ödevi |
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen okumalar |
3 |
Sınıfla beyin fırtınası. Model, çalışma maketleri ve prototiplerin önemi ve yapım aşamaları |
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen okumalar |
4 |
Mobilya tasarım ilkeleri, ergonomi, yaygın birleşme ve üretim teknikleri |
Mobilya tasarımı, ergonomi, yaygın birleşme ve üretim teknikleri hakkında okumalar |
5 |
Ahşap konstrüksüyonuna giriş. Panel ahşap malzemeler, ahşap konstrüksiyon, ahşap ve ahşap türevi malzemeler ile ileri üretim tekniklerinin mobilya tasarımındaki yeri |
Vaka çalışması hakkında araştırma |
6 |
Ahşap endüstrisi alan gezisi 1 |
Ahşap türleri hakkında araştırma |
7 |
Prototip Üretimi |
Vaka çalışması hakkında araştırma |
8 |
Dönem içi ara sınav |
Yok |
9 |
Prototip Üretimi |
Malzeme, demirbaşlar ve konstrüksiyon araştırmaları |
10 |
Prototip Üretimi |
Vaka çalışması hakkında araştırma |
11 |
Prototip Üretimi |
Yok |
12 |
Malzeme yüzeylerinin işlenmesi ve ahşap işlemenin kavranması |
Ahşap yüzeylerinin işlenmesi hakkında araştırma |
13 |
Prototip Üretimi |
Vaka çalışması hakkında araştırma |
14 |
Final ürününün üretimi |
Vaka çalışması hakkında araştırma |
15 |
Dönemin genel değerlendirmesi Ödev 6 |
Ön Hazırlık |
16 |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Kitabı
|
‘How to build Modern Furnitures’, by Mario del Fabbro edited in 1957 by F.W. Dodge Coorporation
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Dergiler, Akademik dergiler, ekitaplar |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
4
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
4 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
6
|
5
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
|
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri konvansiyonel endüstrilerden kent ölçeğine kadar çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere yenilikçi ve sürdürülebilir bir biçimde uygular.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahiptir ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla iş birliği kurar.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahiptir.
|
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahiptir ve bu değerleri farklı ihtiyaçları dikkate alarak kullanır.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Endüstriyel tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan güncel sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak çağdaş bakış açıları geliştirir.
|
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve malzeme, üretim yöntemleri ve ergonomi açılarından çözüm önerileri getirir.
|
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
8 |
Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini, model yapım teknikleri ile makinelerini kullanır.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Endüstriyel tasarım kuram ve pratiği içinde tasarım araştırmasını ve yöntemlerini uygular.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Endüstriyel tasarım alanında seçtikleri uzmanlık alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak endüstriyel tasarım ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest